اجتماعی

جمع آوری ۷۸۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در ۵ ماهه اول سال

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جمع آوری ۷۸۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در ۵ ماهه اول سال در بخش‌های مختلف این نهاد خبر داد.

به گزارش روند بازار، حبیب الله آسوده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد پنج ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: در مجموع در این مدت ۷,۸۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در بخش‌های مختلف صدقات، زکات، طرح اکرام و دیگر پویش‌ها از سوی خیران و مراکز نیکوکاری انجام شده است.

وی افزود: از این کمک‌ها ۲,۷۶۷ میلیارد تومان مربوط به صدقات، ۱,۱۲۸ میلیارد تومان زکات ،۵,۱۷۷ میلیارد تومان مربوط به پویش‌های کمیته امداد است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تاکید کرد: کمک‌های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

آسوده گفت: کمیته امداد به سمت روش‌های نوین و الکترونیکی برای جذب کمک‌های مردمی حرکت کرده است و حدود ۱۵ درصد کمک‌ها در پنج ماه نخست امسال از روش‌های الکترونیکی (کیوآرکد، یو اس اس دی و صدقه پیامکی و سایر روش‌های الکترونیکی) جذب شده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج میلیون صندوق صدقات در معابر و اماکن و منازل مشترکان مستقر است و تاکنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کیوآر کد برای سهولت پرداخت صدقه روی آنها نصب شده است.

وی به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: در طرح اکرام یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر حامی ایتام و محسنین هستند همچنین ۱۴۳ هزار فرزند یتیم و ۲۶۹ هزار فرزند محسنین در این طرح از سوی کمیته امداد و حامیان، حمایت می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در پنج ماهه امسال ۱۲۷۰ میلیارد تومان کمک حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا