اقتصادی

بایننس مجبور به حذف استیبل‌کوین‌ها شد / پیامدهای میکا

صرافی بایننس تا سال آینده میلادی، مجبور به حذف استیبل‌کوین‌ها از پلتفرم‌های اروپایی خود خواهد شد، تا بتواند با قوانین جدید اتحادیه اروپا سازگار شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، صرافی بایننس به‌دنبال پیروی از مقررات بازارهای دارایی‌های ارز دیجیتال اتحادیه اروپا (MiCA)، مجبور به حذف کردن استیبل‌کوین‌ها از پلتفرم‌های خود در اروپا تا تابستان سال آینده میلادی خواهد شد. در کنار بایننس، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی در حال تغییر وضعیت خود برای تبعیت از این استاندارهای جدید هستند. مقررات MiCA، در واقع چارچوبی قانونی و جامع برای دارایی‌های دیجیتال هستند. شرکت‎‌های ارز دیجیتال مانند صرافی‌ها و کیف‌پول‌های دیجیتال موظف خواهند بود تا برای ادامه فعالیت در محدوده جغرافیایی اتحادیه اروپا، از این قوانین تبعیت کنند.

حذف استیبل کوین‌ها از بایننس اروپا

یکی از مدیران صرافی بایننس، به‌تازگی در جلسه عمومی سازمان بانکداری اروپا (EBA) اعلام کرده است که استیبل‌ کوین‌های موجود در شعب اروپایی بایننس تا ژوئن ۲۰۲۴ از این صرافی حذف خواهند شد. همچنین، مارینا پارتویزوت، رئیس بخش حقوقی شعبه بایننس فرانسه، در این جلسه‌ گفت:« این تغییر می‌تواند تاثیر بزرگی بر بازار اروپا نسبت به دیگر کشورها جهان داشته باشد.»

مقررات بازارهای دارایی‌های ارز دیجیتال اتحادیه اروپا (MiCA) که در ژوئن سال جاری میلادی تصویب شدند، دلیل این اقدام بایننس در شعب اروپایی هستند. بر اساس برنامه‌های اعلام شده، اعمال این قوانین در حوزه استیبل کوین‎‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد. سازمان بانکداری اروپا (EBA) و سازمان بازارها و اوراق بهادار اروپا (ESMA) در حال حاضر، در تلاش برای تدوین بخش‌های جزئی‌تر چارچوب MiCA برای مدیریت ناشران خارجی و بخش غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

پیامدهای قوانین محدودکننده ارز دیجیتال در اروپا

وکلای حقوقی این پرونده باور دارند که اجرا شدن قوانین MiCA در اتحادیه اروپا، مانع انطباق با ارزهای دیجیتال و توسعه استفاده آنها در این کشورها خواهد شد. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس درباره انطباق صرافی بایننس با قوانین MiCA گفت:« خبر متشر شده درباره حذف استیبل کوین‌ها توسط بایننس، به‌درستی بیان نشده است. تعدادی از شرکای ما در حال کار بر روی استیبل کوین جدید با پشتوانه یورو و سازگار با قوانین جدید اتحادیه اروپا برای ارزهای دیجیتال هستند. ما در حال آماده شدن برای این تغییرات هستیم.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا