اقتصادی

معافیت مالیاتی شرکت‌های بزرگ حذف شد

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه چرا شرکتی که ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی و هزاران میلیارد تومان سود دارد باید معاف شود، گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ را حذف کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ را حذف کرده است، گفت: شرکتی که ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی و هزاران میلیارد تومان سود دارد، چرا باید معاف شود.

وی اظهار داشت: در دنیا نیز بخش بزرگی از مالیات هر کشور توسط شرکتهای بزرگ پرداخت می شود، نظام مالیاتی مبتنی بر قوانین و نظام حقوقی است که می توان آن را اجرا کرد.

سبحانیان علت اصلی بی عدالتی که از سوی مودیان در خصوص پرداخت مالیات احساس می شود را نتیجه سنتی بودن نظام مالیاتی دانست و گفت: در این شرایط رفتن به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی بیش از گذشته اهمیت دارد که بزودی به این سمت حرکت خواهیم کرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نظام مالیات ستانی هوشمند به دنبال شفافیت تراکنش ها و گردش های مالیاتی بوده، لذا از ابزارها و روش های مختلف برای پرداخت مالیات بهره می گیرد، افزود: قانونگذار به سمت شفافیت جریان های مالی پیش رفته است، لذا باید حساب های فروش از حساب های دیگر افراد جدا شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا