کسب و کار

حل مشکل سرد و گرم شدن آب در پکیج:

در واقع مشکل گرمایش و سرمایش آب گرم مصرفی پکیج یکی از مشکلات رایج این سیستم می باشد.

مشکل سرد و گرم شدن آب در پکیج یکی از رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری می باشد. این مشکل در هر نوع پکیج و مدلی ممکن است رخ دهد.

اگر پکیج دیواری شما با مشکل سرد و گرم شدن آب مواجه است، کافیست با نمایندگی تعمیر پکیج در اصفهان تماس بگیرید.
تکنسین های ما در کمتر از یک ساعت در محل مورد نظر حاضر می شوند و مشکل را برطرف می کنند.

دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری:

ابتدا به طور خلاصه به بررسی علل مشکل نوسان دمای آب در پکیج دیواری می پردازیم.به خاطر داشته باشید، که در میان تمامی علت های بروز مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج رسوب داشتن مبدل ثانویه یکی از اصلی ترین دلایل خواهد بود.به همین دلیل است که سرویس دهندگان ما همواره اصرار داشته اند که خدمات سرویس پکیج دیواری به صورت سالانه توسط کارشناسان انجام شود. تعمیر شبانه روزی پکیج های سونیه دوال، تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان ، تعمیر پکیج بوتان در اصفهان و … در طول هفته را از ما بخواهید. 

  • عدم سرویس به موقع پکیج دیواری
  • نوسان فشار آب در ساختمان به دلیل نبود پمپ
  •  زیاد بودن شعله کوتاه پکیج دیواری
  • نقص سیستم تشخیص شعله
  • کمبود اکسیژن کافی برای تشکیل شعله
  • معیوب بودن سیستم تخلیه دود که شامل : ونتوری، شیپور فن، شلنگ و پرشر هوا است.
  • بسته بودن مسیر دودکش پکیج دیواری

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آب گرم، شعله پکیج شما هرگز نباید خاموش شود، حتی برای چند ثانیه، زیرا شعله خاموش برای خنک کردن آب استفاده می شود.

برای تشخیص تشکیل شعله در پکیج نیازی به بازکردن پکیج دیواری نیست بلکه در اکثر دستگاه ها علامت روشن بودن شعله پکیج بر روی مانیتور نمایش داده می شود.

در پکیج های آنالوگ و قدیمی، وقتی چراغ نارنجی روشن است، به این معنی است که شعله روشن است.

عدم سرویس پکیج دیواری :

دلیل اصلی نوسانات دمای آب مصرفی، وجود رسوبات در دستگاه بخصوص مبدل ثانویه پکیج می باشد.
توصیه می شود که صاحبان پکیج های دیواری حداقل سالی یک بار به واحد خود سرویس دهند و از عاری بودن واحد از رسوب اطمینان حاصل کنند. تمام واشرهای مبدل و اورینگ ها باید در جای خود بسته شوند.

نوسانات فشار آب در ورودی ساختمان:

زمانی که با نوسانات مصرف آب مواجه شدید، ابتدا فشار آب ساختمان خود را بررسی کنید و در صورت وجود نوسانات فشار، برای رفع آن اقداماتی انجام دهید.در ساختمان هایی که از پمپ آب استفاده می کنند، نوسانات فشار آب به دلیل تنظیم نشدن پمپ ایجاد می شود.

معیوب بودن فلوسوئیچ یا فلومتر دستگاه:

اگر مشکل گرم و سرد شدن آب تنها زمانی پیش می آید که قصد دارید، آب گرم را با آب سرد مخلوط کنید تا آب گرم شما به خوبی گرم شود. این مشکل در اثر ضعیف شدن و خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر دستگاه ایجاد می شود.

معیوب شدن ntc پکیج:

وظیفه NTC پکیج دیواری ،بررسی سطح آب مصرفی و ارسال گزارش آن به پنل می باشد. اگر NTC معیوب باشد یا مشکل داشته باشد، هنگام خواندن دمای واقعی با خطا مواجه می شود و گزارش اشتباه نمایش داده می شود. مشکل اینجاست که برد در تنظیم شعله اشتباه میکند و دما ناگهان کم یا زیاد شد.

معیوب بودن پرشر سوئیچ فن :

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که خاموش کردن پکیج دیواری فقط برای چند ثانیه باعث نوسان دمای آب مصرفی و سرد و گرم بودن دمای آب می شود.

پرشر سوئیچ هوا یکی از قطعاتی است که در صورت بروز مشکل، شعله پکیج برای چند ثانیه خاموش می شود و باعث نوسانات دمای آب مصرفی می شود.

زیاد بودن شعله کوتاه پکیج دیواری:

یکی از دلایل این مشکل، زیاد بودن شعله کوتاه دستگاه است. برای برطرف کردن این مشکل باید تعمیرکار به وسیله دستگاه فشار سنج میلی بار شعله کوتاه و بلند پکیج را تنظیم نماید.

اگر تمام فاکتورها را بررسی کنید و بعد از بازکردن آب گرم مصرفی باز هم شعله پکیج شما مدتی متوقف شود، به احتمال زیاد شعله کوتاه پکیج کمی بالاتر از استاندارد است.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید قاب پکیج و درپوش شیشه های شیر کنترل گاز را باز کنید، از نزدیکان خود بخواهید که شیر آبگرم را باز نمایند در همین هنگام شما دمای آب مصرفی پکیج را بر روی بالاترین درجه قرار دهید و فیش های ۲۴ ولت شیر کنترل گاز را بیرون بکشید.

در این حالت شما شعله کوتاه را مشاهده می کنید. ارتفاع شعله کوتاه پکیج باید یک سوم ارتفاع مشعل تا مبدل باشد. با استفاده از یک آچار تخته مهره برنجی ثابت نگه داشته و با استفاده از ست پیچ گوشتی پیچ پلاستیکی را به سمت خلاف جهت عقربه های ساعت ساعت به اندازه یک الی دو میلیمتر بچرخانید، سرانجام پیش بویین را وصل کرده و مجددا آب گرم مصرفی را باز نمایید.
دقت کنید که آیا مجددا شعله در هنگام باز کردن آب گرم مصرفی قطع میشود با خیر.

حل مشکل سرد و گرم شدن آب در پکیج:

نحوه حل مشکل سرد و گرم شدن آب در منزل

اگر قصد دارید مشکل سرد و گرم شدن آب را در خانه حل کنید، مراحل زیر را به طور مداوم و با دقت انجام دهید.
توجه داشته باشید که اگر به تعمیر پکیج مسلط نیستید، هیچ کار تعمیری انجام ندهید.

  • قاب دستگاه را با پیچ گوشتی باز کنید و پیچ چهار سوی پلاستیکی شیر کنترل گاز را با یک پیچ گوشتی ثابت نگه داشته و با استفاده از یک آچار پیچ برنجی زیر آن را نیم دور در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخانده و شعله را کم کنید.
  • توجه داشته باشید که عدم گردش آب مناسب در سیستم باعث افزایش دما می شود و در این مرحله ترموستات حد شعله پکیج را می شکند و تا زمانی که ترموستات دوباره وصل نشود شاهد کاهش دما از آب مصرفی خواهیم بود.
  • همانطور که می دانید رسوب گرفتن مبدل ثانویه یا مبدل اصلی پکیج باعث این مشکل می شود، برای سرویس پکیج دیواری باید مبدل خود را با ابزار مخصوص و اسید شستشو دهید.
  • یکی از علل نوسانات دمای آب مصرفی در پکیج دیواری می تواند باز شدن همزمان چند شیر آب گرم باشد.
  • اگر فنر بای پس معیوب باشد یا رسوب در آن وجود داشته باشد، مسیر گرمایش به طور کامل بسته نشده و آب گرم می تواند از آن عبور کند.
  • دریچه هوای پمپ پکیج بسته یا مسدود شده است
  • همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم فلوسوئیچ معیوب باعث نوسان دمای آب می شود بنابراین در استفاده از آبگرم به تنهایی مشکلی نخواهید داشت و زمانی که شیر آب سرد را برای مخلوط شدن باز می کنید، نوساناتی را مشاهده خواهید کرد.
  • معیوب بودن NTC دستگاه و نوسان مصرف آب گرم یکی از ساده ترین دلایل این مشکل است.
  • اگر در مورد عملکرد پرشر فن شک دارید، ابتدا پرشر فن را تخلیه کنید. اگر مشکل حل نشد با تعویض پرشر فن مشکل حل می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا