کسب و کار

کارایی و کیفیت بتن را با بتن آماده به حداکثر برسانید

بتن آماده مزایای قابل توجهی در پروژه های ساختمانی دارد که در آن آماده سازی بتن در محل غیرعملی یا غیراقتصادی است. این تطبیق پذیری در استحکام و کارایی را فراهم می کند و در مقادیر دقیق با مخلوط های مناسب تحویل می شود. برون سپاری تولید به متخصصان، لجستیک را ساده می کند و تضمین کیفیت را تضمین می کند.

شرکت ماشین سازی صادقی، طراح و تولید کننده انواع ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی شامل دستگاه بلوک زنی ، میکسر سیمان و … مطابق با استانداردهای روز صنعت میباشد. با توجه به فروش بدون واسطه و حجم زیاد سفارشات در تولید انبوه، دارای محصولات با مناسب ترین قیمت نسبت به محصولات مشابه در بازار می باشد.

بچینگ و اختلاط بتن آماده در محیط های کنترل شده انجام می شود که امکان سفارشی سازی دقیق و آزمایش های دقیق را فراهم می کند. افزودنی ها خواص و تطبیق پذیری کاربرد را بیشتر می کنند. ماهیت حساس به زمان آن مستلزم قرار دادن سریع پس از بچینگ است. روش های مختلف، از جمله میکسرها و پمپ های حمل و نقل، تحویل در محل را تسهیل می کند. قابل ذکر است، دوام و طول عمر آن بهتر از مواد جایگزین است و آن را به گزینه ای ارجح برای پروژه های زیرساختی بلندمدت تبدیل می کند.

برای خرید انواع ماشین آلات ساختمانی و راهسازی از جمله دستگاه جدول زن با کارشناسان شرکت صادقی ماشین تماس حاصل فرمایید.

بتن آماده چگونه ساخته می شود؟

ابتدا خمیری از ترکیب آب و سیمان تهیه می‌شود که سنگدانه‌ها (شامل سنگ‌ها و ماسه) را می‌پوشاند و به هم متصل می‌کند تا جرمی به نام بتن تولید کند. این نسبت ها باید به دقت هماهنگ شوند تا محصولی بادوام با میزان کارایی مناسب تولید شود. در بیشتر موارد، بتن قبل از اینکه در محل ساخت و ساز مخلوط شود به صورت دسته ای در کارخانه تولید می شود. از بهترین فروشندگان دستگاه های بلوک زن و میکسر سیمان میتوان به اصفهان تاج نادی ، صادقی ماشین ، فامکو و گروه صنعتی پاسارگاد اشاره نمود.

انواع بتن آماده

سه نوع بتن آماده (RMC) بر اساس مواد مختلف وجود دارد.

بتن مخلوط ترانزیت

بتن آماده، که به عنوان بتن خشک بچ شناخته می شود، شامل شارژ تمام مواد به طور مستقیم در مخلوط کن کامیون است. درام میکسر در حین بارگیری به سرعت و سپس برای هم زدن به آرامی حرکت می کند. سه روش شامل اختلاط در محل با سرعت های مختلف درام، اختلاط در حین حمل و نقل با سرعت متوسط ​​و اختلاط محوطه با سرعت درام سریع است.

بتن مخلوط شرینک

بتن قبل از تسطیح در میکسر درام کامیون در طول حمل و نقل، در میکسر کارخانه نیمه مخلوط می شود. اختلاط انجام شده در کارخانه اختلاط مرکزی میزان اختلاط داخل مخلوط کن حمل و نقل را تعیین می کند. آزمایش‌هایی برای تخمین نیازهای اختلاط مخلوط کن درام انجام می‌شود.

بتن پلانت مرکزی

از آنجایی که بتن قبل از تحویل در کامیون میکسر مخلوط می شود، به آن بچینگ پلانت مرکزی نیز می گویند. یک کارخانه مرطوب یا پیش مخلوط نام دیگر این تاسیسات است. در حین حرکت بتن، تراک میکسر به عنوان یک همزن عمل می کند. ماشین آلات غیر همزن یا کامیون کمپرسی زمانی استفاده می شود که نیاز به کارایی کم باشد یا زمان تحویل کوتاه باشد.

ویژگی های اساسی بتن آماده

طراحی ترکیبی

بیشتر بتن های آماده وزن می شوند و تمام نسبت های مواد بر اساس وزن در سطل اختلاط قرار می گیرند.

زمان تنظیم

زمان گیرش بتن معمولی حدود یک ساعت است.

با این حال، در عملیات معمول، قرار دادن بتن بیشتر در دال ها، دیوارها، ستون ها، پایه های حصیر و سایر سازه ها بیش از یک ساعت طول می کشد.

مواد افزودنی

در بچینگ پلانت، مواد افزودنی مختلفی به بتن آماده اضافه می شود.

مشخصات تامین کنندگان تکنیک افزودن مواد افزودنی را تعیین می کند.

رکود در بچینگ پلنت و سایت

پس از اختلاط، بتن در کامیون قرار می گیرد و نمونه ای برای ارزیابی اسلامپ به دست می آید. فروپاشی کارخانه در برگه تحویلی که مهندس در محل باید تهیه کند ذکر شده است.

آزمایش اسلامپ زمانی که بتن آماده به محل کار حمل می شود، اسلامپ صحیح را تضمین می کند. رکود طراحی بیان شده در طرح مخلوط، سقوط در محل است. در صورت رعایت سایر شرایط، بتن ممکن است در صورت رعایت دستورالعمل ها مورد استفاده قرار گیرد.

دمای بتن

برای دستیابی به سطح کم هیدراتاسیون، مدیریت دمای بتن آماده ضروری است. کاهش دمای بتن آماده شامل چندین مرحله است. در اینجا چند نمونه هستند:

اختلاط بتن با آب سرد انجام می شود.

تجمیع

پس از تکمیل طراحی مخلوط و تکمیل مخلوط آزمایشی (مکعب های آزمایش شده برای ۷ روز و ۲۸ روز) هیچ تغییری در سنگدانه ها ایجاد نمی شود.

همانطور که همه ما می دانیم، اگر منابع مواد (نه فقط کل، بلکه افزودنی های اضافی) را اصلاح کنیم، طرح مخلوط تغییر خواهد کرد و یافته های مخلوط آزمایشی دیگر مرتبط نخواهد بود.

کیفیت بتن آماده

عملیات بتن آماده نیاز به تمیز کردن کامیون و بازرسی منظم ماشین های فشاری دارد. اقدامات احتیاطی مانند محصور کردن حوضچه های ذخیره آب ایمنی را تضمین می کند. تضمین کیفیت شامل تجزیه و تحلیل مواد و انجام تجزیه و تحلیل غربال است. هم زدن مداوم در حین حمل و نقل از ته نشین شدن بتن جلوگیری می کند. هنگام افزودن مواد افزودنی فاصله سرب را در نظر بگیرید. نیروی کار ماهر و در دسترس بودن مداوم بتن برای عملیات بتن ریزی کارآمد ضروری است.

کارایی و کیفیت بتن را با بتن آماده به حداکثر برسانید

بتن آماده برای چه مواردی استفاده می شود؟

پروژه‌های ساختمانی، توسعه راه‌ها، پی‌ها، پل‌ها، دیوارها، کف‌ها، فونداسیون‌ها، راه‌روها و مسیرهای پیاده‌روی تنها تعدادی از کاربردهای ساخت‌وساز برای بتن آماده هستند. استحکام و سهولت بتن آماده می تواند در هر ساختمانی که به مصالحی بادوام و تطبیق پذیری در خواص نیاز دارد کمک کند.

نتیجه

بتن آماده (RMC) به دلیل سازگاری با محیط زیست، کیفیت برتر و نیازهای نگهداری پایین به طور فزاینده ای در ساخت و ساز مورد توجه قرار می گیرد. دوام بالا آن را برای مصارف صنعتی ایده آل می کند. با این حال، آماده سازی محل مناسب و آمادگی تجهیزات هنگام کار با بتن آماده برای اطمینان از عملیات کارآمد و ایمن بسیار مهم است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا