اقتصادی

خبر مهم برای سهامداران «اتکام»

شرکت بیمه اتکایی امین(اتکام) چند روز گذشته خبر از افزایش سرمایه خود در سایت کدال داد. مهلت استفاده از حق تقدم سهام این شرکت چه زمانی است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت بیمه اتکایی امین(اتکام) چند روز گذشته خبر از افزایش سرمایه خود در سایت کدال داد. این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی خود را داده است.

حالا این شرکت امروز در اطلاعیه‌ای مهلت استفاده از حق تقدم سهام این شرکت را مشخص کرده است. بنابراین سهامداران «اتکام» می‌توانند تاریخ ۲۰ شهریور(امروز) تا ۱۸ آبان سال جاری از حق تقدم این شرکت استفاده کنند.

حق تقدم چیست؟

زمانی که یک شرکت افزایش سرمایه می‌دهد متناسب با مبلغ افزایش سرمایه، سهام آن شرکت هم افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل سهامداران یک نماد معاملاتی در بازار سهام را خریداری کردند، بعد از افزایش سرمایه آن شرکت، به میزانی که سهم  آن شرکت اضافه شده است در خرید سهام اضافه شده حق تقدم دارند و به این موضوع حق تقدم در سهام می‌گویند.

با افزایش سرمایه قیمت یک سهم پایین می‌‌آید و به همان میزان تعداد سهام یک فرد هم در نماد مورد نظر کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل برای آنکه سهامداران یک شرکت متضرر نشوند، به همان نسبتی که سهام آن‌ها کاهش پیدا کرده است می‌توانند از حق تقدم سهام استفاده کنند.

لازم به ذکر است که حق تقدم سهام فقط در زمانی که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی باشد صادق است در غیر این صورت چون شرکت اقدام به انتشار سهام جدید نمی‌کند قابل استفاده نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا