عکس و فیلم

خرید ارز از صرافی‌ها الکترونیکی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه فروش ارز به خریداران خرد خبر داد. طبق اعلام وی با راه‌اندازی این سامانه افراد دیگر برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی ندارند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کل بانک مرکزی، از راه‌اندازی سامانه فروش ارز به خریداران خرد خبر داد. این سامانه از چه زمانی شروع به فعالیت می‌کند؟

علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران گفت: به کانون صرافان نامه ارسال کرده‌ایم و از آن ها خواستار منتقل کردن مشکلاتشان بودیم و قرار است بخشنامه ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ شود تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که زمان راه‌ا‌ندازی سامانه معاملات ارزی خرد چه زمانی ‌است؟ گفت: ظرف دو ماه این سامانه راه‌اندازی می‌شود و افراد برای خرید ارز احتیاج به حضور فیزیکی ندارند بلکه با ارائه مستندات، درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌ها منتقل می‌کنند و فرد از این طریق خرید ارز را انجام می‌دهند. بعد از آن فرد می‌تواند به صورت فیزیکی ارز خریداری شده را دریافت کند.

او ادامه داد: سازوکار دیگری نیز در این راستا در نظر گرفته شده به این صورت که ارز را به حساب فرد واریز کنیم تا فرد بتواند ارز را از تمامی شعبه های بانکی دریافت کند. که این مورد در حال بررسی است و تا یکی دو روز آینده بخشنامه اش ابلاغ می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا