کسب و کار

نکات قابل توجه خرید دریل شارژی در روژیار کالا

در حال حاضر همه ما در طول زندگی روزمره با با ابزارهای مختلفی سرو کار داریم. ممکن است استفاده از ابزار به واسطه پنجر شدن خودرو در جاده و یا اینکه یک صنعت کار آماتور و یا حرفه ای باشیم. یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای مورد نیاز، دریل شارژی می باشد. دریل های شارژی که از آن با نام پیچ گوشتی شارژی نیز یاد خواهد شد، به لطف نوع طراحی آنها از عملکرد و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. دریل شارژی به طور همزمان می توان نیاز کاربر را به یک دریل کاملاً حرفه ای و همچنین پیچ گوشتی بر طرف نماید. به دلیل کاربرد و تقاضای بالای این ابزار برقی، بخشی از روژیار کالا به خرید دریل شارژی اختصاص داده شده است.

انواع دریل شارژی

دریل های شارژی دارای انوع مختلفی هستند و طراحی و تولید آنها کاملاً هدفمند می باشد. شرکت های مختلفی بسیار بزرگ در زمینه تولید ابزارآلات برقی اقدام به طراحی و تولید دریل شارژی در سراسر دنیا خواهند کرد. یکی از مواردی که تمایز دریل های شارژی را موجب خواهد شد، برند آن است. کاربران در هنگام خرید دریل شارژی بیش از هر چیزی به برند آن توجه خواهند کرد. از برترین شرکت های تولید کننده دریل شارژی می توان به دیوالت، بوش، ماکیتا، ورکس و … اشاره کرد.

نوع سه نظام بخشی از دریل شارژی است که در انتخاب آن توسط کاربر بسیار تاثیر گذار است. در حال حاضر سه نظام دریل شارژی از دو جنس پلاستیکی و فلزی تولید خواهند شد. دریل شارژی با سه نظام فلزی معمولاً تا حدی موجب افزایش وزن آن خواهند شد. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که دریل شارژی هایی که از سه نظام فلزی بهره برده اند برای کارهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما دریل شارژی هایی که دارای سه نظام پلاستیکی هستند از وزن کمتر برخوردار بوده و همچنین برای مصارف خانگی مناسب تر می باشند.

توان دریل شارژی

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام انتخاب و خرید دریل شارژی، توجه به توان آن است که بر حسب ولت اندازه گیری می شود. توان دریل شارژی مستقیماً به میزان بهره وری ربط دارد. دریل های شارژی در توان های مختلفی تولید و طراحی خواهند شد و هر کدام از آنها مناسب نوع مختلفی از فعالیت می باشند. معمولاً توان دریل های شارژی از ۱۲ ولت شروع و تا ۸۸ ولت می باشند. البته باید این نکته را هم مد نظر قرار داد هرچه توان دریل شارژی بیشتر باشد به مراتب وزن آن نیز افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در دریل شارژی، نوع باتری آن است. جدیداً باتری این ابزار برقی از نوع لیتیومی تولید خواهند شد که در کمترین زمان ممکن شارژ آنها کامل خواهد شد و همچنین باتری های لیتیومی از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند. از دیگر مزایای باتری لیتیومی می توان به کاهش وزن و همچنین دوام بالای شارژی آنها اشاره کرد.

طراحی ظاهری

دریل های شارژی به لحاظ طراحی تفاوت چندانی با هم ندارند. تمامی آنها دارای طراحی تفنگی شکل می باشند. یکی از مهمترن ویژگی های دریل شارژی در بخش طراحی، وزن بسیار کم آن است. به لطف این ویژگی کاربر قادر خواد بود تا به کمک یک دست اقدام به کنترل دریل نماید و همچنین در استفاده های طولانی مدت احساس خستگی ننماید. از طرفی دیگر دکمه مربوط به استارت و شروع به کار دریل در جایی تعبیه شده است که به کمک انگشت اشاره با آسانی در دسترس می باشد.

در ساخت بدنه دریل های شارژی از پلاستیک استفاده خواهد شد. دلیل استفاده از پلاستیک هم کاهش وزن دریل تا حد ممکن است. چراکه ماهیت دریل شارژی و هدف از طراحی و تولید آن این است که برای ساعات طولانی و به صورت مکرر از آن استفاده خواهد شد. هدف از کاهش وزن آن نیز جلوگیری از خستگی دست کاربر می باشد.

برای دریل های شارژی به طور معمول یک عدد چراغ LED که به چراغ کار نیز معروف است تعبیه خواهد شد. وجود چراغ کار تمرکز کاربر در حین کار را افزایش داده و همچنین در محیط های کم نور و تاریک نیز به سادگی می توان اقدام به استفاده از دریل شارژی نمود.

از مواردی که موجب تغییر در شکل ظاهری دریلهای شارژی خواهد شد نوع باتری آن است. در حاضر حاضر دو نوع باتری برای دریل های شارژی مورد استفاده قار می گیرند. نوع اول باتری های خشابی هستند که  از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار هستند. ن.ه دوم باتری های کتابی هستند که ابعاد بزرگ تر و همچنین وزن بیشتری نسبت به باتری های خشابی دارند.

نوع موتور دریل شارژی

یکی از بخش های بسیار مهم در دریل های شارژی، نوع موتور آن است. نوع موتور در این ابزار برقی به طور مستقیم با میزان کارایی و همچنین بهره وری آن رابطه مستقیم دارد. اما به طور کلی موتور دریل های شارژی به دو دسته ذغالی و براشلس تقسیم می شوند. موتور های براشلس از فناوری جدیدی برخوردار هستند و نسبت به موتورهای ذغالی کارایی و بهره وری بیشتری را در حین کار در اختیار کاربر قرار می دهند.

موتور دریل های شارژی دارای عملکرد به صورت راست گرد و چپ گرد هستند. این ویژگی دریل شارژی را به یک پیچ گوشتی کاملاً حرفه ای تبدیل خواهد کرد. تعیین جهت چرخش موتور از طریق دکمه‌ای که از طریق انشگت شست به آسانی در دسترس می باشند انجام خواهد شد.

در برخی از دریل های شارژی از موتور هایی با گیربکس دو حالته استفاده خواهد شد. تغییر حالت گیربکس معمولاً از طریق یک عدد دکمه کشویی تعبیه شده در بالاترین بخش دریل انجام خواهد شد. تعیین و تنظیم حالت گیربکس دریل لازم است با توجه به نوع فعالیت انجام شود. در حین کار های بسیار ساده و یا انجام سوارخ کاری بر روی اجسام با درجه سختی بسیار پایین لازم است گیربکس در حالت سبک قرار گیرد. در این حالت موتور دریل شارژی از سرعت بیشتری نسبت به توان آن برخوردر ا ست. اما برای سوراخ کاری برر وی اجسامی با درجه سختی بالا لازم است موتور دریل شارژی در حالت سنگین قرار گیرد . در این حالت سرعت چرخش موتور کاهش پیدا خواهد کرد و دریل از نهایت توان خود استفاده خواهد کرد.

از دیگر موارد قابل توجه در دریل های شارژی، حالات مختلف تنظیم بر روی موتور و عملکرد آن است. اغلب دریل های شارژی دارای سه حالت مختلف چکشی، پیچ بند و دریل می باشند. هر کدام از این حالت در دریل شارژی تنها با چرخش یخشی از  نظام قابل تنظیم می باشد. رفتا و عملکرد موتور دریل در هر یک از حالات به طور کامل تغییر خواهد کرد. حالت چکش برای سوراخ کاری بروی اجسام با درجه سختی بالا کاربرد دارد. در این حالت موتور دریل با وارد کردن ضربات پی در پی سوراخ کاری را بسیار آسان خواهد کرد. حالت پیچ بند نیز همانطور که از نام آن پیداست برای باز و بسته کردن پیچ مناسب است.

انتخاب مناسب هر یک از حالات مختلف دریل شارژی با توجه به نوع فعالیت کاربر دو مزیت بسیار بزرگ را به دنبال دارد. مزیت اول افزایش بهره وری دریل شارژی می باشد. مزیت دوم انتخاب حالت مناسب دریل شارژی افزایش طول عمر آن می باشد.

خرید دریل شارژی

نکات گفته شده هر کدام فاکتورهای بسیار مهمی هستند که در هنگام خرید دریل شارژی باید مد نظر قرار دهید. تقاضای بالای کاربران موجب شده تا بخشی از روژیار کالا به خرید دریل شارژی اختصاص داده شود. مشخصات و قیمت مدل های مختلفی از دریل شارژی در فروشگاه اینترنتی روژیار کالا قرار داده شده است تا کاربران با خیالی آسوده تر و در اختیار داشتن اطلاعات جامع تری اقدام به خرید این ابزار برقی نمایند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا