کسب و کار

خرید رادیاتور آب ال نود و کنیستر ال ۹۰ با ارزان ترین قیمت ممکن در بازار

در خودروهای ال نود برخی قطعات دارای اهمیت و کارکرد مهم ترین نسبت به سایر قطعات می باشند.

رادیاتور ال نود و کنیستر ال ۹۰ از مهم ترین و حائز اهمیت نرین قطعات خودروی ال نود می باشند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کامل در رابطه با رادیاتور آب ال نود و کنیستر ال ۹۰ در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام خرید این قطعات بتوانید بهترین قطعه را خریداری نمایید.

رادیاتور آب ال نود چه وظایفی دارد؟

همان طور که می دانید قطعاتی که مربوط به موتور خودرو می باشند دارای اهمیت بسیار زیادی هستند زیرا در صورت نقص یا خرابی این قطعات، آسیب ها و ضررهای جدی به خودروی شما وارد می شود.

رادیاتور آب ال نود یکی از قطعات مهم است که وظیفه خنک کنندگی و تعدیل دمای موتور ناشی از احتراق را بر عهده دارد.

این قطعه با جذب حرارت توسط مایع رادیاتور در کارکرد صحیح موتور تاثیرگذار است.

در واقع می توان گفت که رادیاتور آب ال نود به عنوان یک مخزن آب با انتقال سریع حرارت از آب به هوا کمک می کند که دمای خودرو شما از حد مشخص شده و استاندارد بالاتر نرود.

از آن جایی که موتور خودرو بر اساس سیستم احتراق داخلی سوخت فعالیت دارد، تولید حرارت در خودرو امری اجتناب ناپذیر است.

آشنایی کامل با اجزای رادیاتور آب ال نود

به طور کلی می توان رادیاتور آب ال نود را به ۳ بخش اصلی تقسیم بندی کرد:

مخزن بالایی

به بخشی که مایع خنک کننده با حرارت بالا پس از گردش در موتور به آن وارد می شود، مخزن بالایی می گویند.

مخزن پایینی

بخشی که که مایع خنک کننده پس از خنک شدن وارد آن شده و سپس به موتور بر میگردد.

لوله های رابط رادیاتور

 لوله هایی که در رادیاتور ماشین تعبیه شده اند تا در طی اتصال منبع بالایی به پایینی آب رادیاتور ماشین داخل آنها جریان داشته و به کمک هوا خنک شود. لوله های رابط اصلی ترین جزء رادیاتور خودرو محسوب میشوند.

طول عمر رادیاتور آب ال نود و زمان تعویض این قطعه

قطعا تا به این جا از مقاله متوجه اهمیت این قطعه شده اید.

طول عمر رادیاتور ال نود برخلاف برخی از قطعات که دارای طول عمر بالاتری می باشند نیست.

عمر مفید و کارکرد مناسب رادیاتور آب ال نود زیاد نیست و باید بعد از مدتی این قطعه را تعویض کنید.

البته تعویض رادیاتور آب ال نود در کشور ایران زیاد مرسوم نیست و تا زمانی که رادیاتور آب ال نود کارایی خود را از دست ندهد و از بین نرود، این قطعه را تعویض نمی کنند.

مهم ترین معیار برای سنجش سالم بودن رادیاتور آب ال نود داخل این قطعه می باشد؛ زیرا ممکن است که داخل این رادیاتور پر از رسوبات شده باشد و شبکه رادیاتور خودرو را کور کند.

شبکه‌های رادیاتور ماشین باریک هستند اگر رسوبات زیاد باشد بسته خواهد شد , در این صورت رادیاتور زود جوش می‌آورد .

شما برای اینکه بتوانید از جوش آوردن و آسیب های احتمالی جلوگیری کند بهتر است که در زمان های مشخص تعیین شده ای، رادیاتور آب ال نود را چک کنید.

نشانه ها و علائم خرابی رادیاتور ال نود

  • مسدود شدن مسیر گردش آب در رادیاتور خودرو (رایج ترین علت خرابی رادیاتور ماشین)
  • خرابی واتر پمپ
  • سوختن واشر سر سیلندر
  • سوختن فیوز و از کار افتادن فن
  • بروز خرابی در ترموستات یا قمقمه آب
  • سوراخ شدن رادیاتور خودرو بر اثر وارد شدن ضربه به آن در تصادفات و …
  • گرفتگی مجرای رادیاتور ماشین
  • کج شدن پره های رادیاتور ماشین

در صورت مشاهده هر گونه از نشانه ها و علائمی که در قبل گفته شد، شما باید در سریع ترین زمان ممکن به متخصصان یا مکانیک ها مراجعه کنید و در صورت نیاز رادیاتور آب ال نود خودرو را تعویض کنید تا از آسیب ها و جوش آوردن خودرو جلوگیری کنید.

حال که اطلاعات کافی در رابطه با رادیاتور آب ال نود را در اختیار دارید و متوجه اهمیت و اساسی بودن این قطعه شده اید، حتما می دانید که خرید رادیاتور آب ال نود با کیفیت نیز می تواند یکی از دغدغه ها و نگرانی های شما باشد. زیرا اگر این قطعه را که دارای کیفیت پایین باشد خریداری نمایید، ممکن است که آسیب های جدی به موتور خودروی شما که مهم ترین بخش خودرو می باشد برساند.

بهترین فروشگاه برای خرید رادیاتور آب ال نود

قطعا در خرید رادیاتور آب ال نود با توجه به وظایف و کارکردی که این قطعه دارد، باید توجه ویژه ای داشته باشید.

شما برای اینکه دیگر نگرانی از بابت با کیفیت بودن رادیاتور خریداری شده نداشته باشید، می توانید این قطعه را از فروشگاه رنو پخش که از معتبرترین و بهترین فروشگاه های قطعات یدکی می باشد خریداری نمایید.

فروشگاه رنو پخش رادیاتور آب ال نود را با بهترین کیفیت ممکن همراه با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه می کند که توانسته است مشتریان زیادی را به این موجب به فروشگاه خود جذب کند.

همواره فروشگاه رنو پخش در این سعی بوده است که قطعات یدکی را با بهترین کیفیت ممکن به بازار عرضه کند تا بتواند رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان را جلب کند و روزانه به تعداد مشتریان خود اضافه کند.

اهمیت و وظایف  کنیستر ال ۹۰

 کنیستر ال ۹۰ مخزنی است که توسط دانه‌های کربن فعال پر شده است، این مخزن در زیر گلگیر (سمت شاگرد) قرار دارد و وظیفه آن جلوگیری از ورود بخارهای سمی ناشی از بنزین به هوا است. این قطعه علاوه بر پیشگیری از آلودگی محیط زیست می‌تواند مصرف سوخت را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

کنیستر ال ۹۰ به منظور پیشگیری از آلودگی هوا کاربرد بسیار زیادی دارد و می توان گفت که هدف استفاده و تولید این قطعه، همین موضوع بوده است.

البته یکی از مهم ترین وظایف کنیستر ال ۹۰، جذب موقت بخارهای سمی ناشی از بنزین در زمان خاموشی خودرو می باشد.

البته مجددا این گاز به چرخه سوخت خودرو شما باز می گردد.

کنیستر ال ۹۰ تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی سوخت مصرفی خودروی شما دارد و تا حدود بسیار زیادی می تواند از مصرف سوخت بسیار زیادی توسط خودرو شما جلوگیری کند.

نشانه ها و علائم خرابی کنیستر ال ۹۰

شما می توانید با مشاهده علائم و نشانه های زیر متوجه شوید که زمان تعویض کنیستر ال ۹۰ فرا رسیده است.

  • بوی بنزین

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی کنیستر ال ۹۰، استشمام بوی بنزین است.

اگر بوی بنزین را به طور دائم استشمام می کنید، باید باک و شیلنگ را بررسی و چک کنید، اما اگر بوی بنزین به طور موقت یا لحظاتی استشمام می شود، احتمالا به دلیل آسیب ناشی از کنیستر ال ۹۰ است و باید این قطعه را تعویض کنید.

  • روشن شدن چراغ چک

زمانی که این چراغ روشن می شود می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد، اما شما زمانی که توسط دیاگ خودرو را چک کنید، اگر مشکل از کنیستر خودرو شما باشد، متوجه خواهید شد.

  • خروج بخار بنزین

در صورتی که در باک باز شود و بخار ناشی از آن با فشار از باک خارج شد، کنیستر دچار آسیب شده است.

این موارد از مهم ترین نشانه ها و علائم خرابی کنیستر ال ۹۰ می باشد و شما در صورت رویت این علائم باید این قطعه را تعویض کنید.

پیشنهاد ویژه این مقاله به شما کاربران و مردم عزیز ایران که تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده اید، خرید کنیستر ال ۹۰ با کیفیت و طول عمر بالا از فروشگاه رنو پخش است.

شما مردم عزیز می توانید کنیستر ال نود را همراه با کیفیت بالا و قیمت مناسب از این فروشگاه خریداری نمایید بدون آنکه هیچ گونه دغدغه ای از بابت اصل بودن یا کیفیت این محصول داشته باشید.

فروشگاه رنو پخش عرضه کننده قطعات یدکی خودروهای برند رنو می باشد و به طور اختصاصی به این کار می پردازد.

امیدواریم که تجربه خرید لوازم یدکی رنو (ال نود، تالیسمان، رنو، ساندرو و مگان) برای شما خوشایند باشد و رضایت کامل را از قطعات یدکی خریداری شده داشته باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا