اقتصادی

خرید ۲۳ متر مسکن با وام ۲ میلیارد تومانی

با توجه به متوسط قیمت حدود ۸۱ میلیون تومانی مسکن در شهر تهران با وام جدید مسکن می‌توان حدود ۲۳ مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه خریداری کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، با ابلاغ بخشنامه پرداخت وام یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب از این وام استفاده کنند.

برای دریافت این وام ابتدا باید ۳۴۸۰ برگه اوراق حق تقدم مسکن خریداری شود. با نرخ امروز یعنی حدود ۱۰۲ هزار تومان متقاضی واجد شرایط دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال حدود ۳۹۱ میلیون تومان بایستی موجودی داشته باشد.

با توجه به گزارش مرکزی آمار ایران از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود ۸۱ میلیون تومان در شهریور ماه امسال افزایش یافته است.

بنابراین با وام مسکن جدید می‌توان ۲۳ متر مربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه خریداری کرد.

به گزارش تسنیم، پنجشنبه گذشته بانک مسکن اعلام کرد: در راستای اجرا قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به‌ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال و حداکثر تا ۴ فرزند افزایش یافت.

بر این اساس به‌ازای یک فرزند زیر ۲۰ سال سن ۲۵ درصد، دو فرزند زیر ۲۰ سال ۵۰ درصد، سه فرزند زیر ۲۰ سال ۷۵ درصد و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال سن ۱۰۰ درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل در تقسیط به‌روش ساده، به‌ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال سن، به‌میزان ۲ سال (در مجموع برای ۵ فرزند و حداکثر تا سقف ۱۰ سال) قابل افزایش است.

به‌عنوان مثال خانواده‌ دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال سن به شرط تولد پدر و فرزندان در تهران در حالت انفرادی می‌تواند علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به‌ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون دیگر و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن وبرای تعمیر مسکن علاوه بر ۱۶۰ میلیون تومان، به‌ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان و به‌عبارتی تا ۳۲۰ میلیون تومان درقالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

سقف تسهیلات قابل استفاده زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز برای خرید مسکن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و جعاله مسکن ۳۲۰ میلیون تومان است‌که جمعاً یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان می شود. این مبلغ بر زوجین تهرانی با دارا بودن ۴ فرزند پرداخت می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا