ورزش

AFC سپاهان را نقره داغ کرد ! / الاتحاد ۳ سپاهان ۰

رای AFC برای بازی سپاهان و الاتحاد به ضرر نماینده فوتبال ایران اعلام شد.

به گزارش روند بازار، رای AFC برای بازی سپاهان و الاتحاد به ضرر سپاهان تمام شد.

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با تصمیم ناظر AFC لغو شد تا تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع به جلسه کمیته اجرایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا بازگردد. این در حالی است که مکان برگزاری بازی در نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران مورد تأیید قبلی قرار گرفته بود.

به دنبال این اتفاق کمیته انضباطی رای AFC برای بازی سپاهان و الاتحاد پس از بررسی‌های لازم صادر شد و طی آن تیم سپاهان را ۳ بر صفر بازنده اعلام کرد. همچنین براساس این رای باشگاه سپاهان به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی و برگزاری ۳ بازی خارج از ورزشگاه نقش جهان محکوم شد.

رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی صادر شده است که خبرگزاری مهر روز ۱۸ مهر در گزارشی با عنوان (بازخوانی پرونده سپاهان – الاتحاد؛ جزئیات اتفاقاتی که در ورزشگاه نقش جهان رخ داد) به بررسی اتفاقات پشت پرده این بازی پرداخت و تاکید کرد که با توجه به شرایط تیم سپاهان به دلیل قصور در برگزاری این دیدار بازنده خواهد شد. این گزارش به مذاق مسئولان باشگاه سپاهان خوش نیامد و با ارسال جوابیه ای به خبرگزاری مهر ( فرار رو به جلوی تیم اصفهانی؛ جوابیه باشگاه سپاهان و توضیح «مهر»/چرا نامه AFC را منتشر نمی‌کنید) به دنبال فرار از زیر مسئولیت این ناکامی بودند اما رای کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش مهر را تایید کرد.

متن کامل گزارشی که روز ۱۸ مهر در گروه ورزشی مهر منتشر شده بود به شرح زیر است؛

جلسه هماهنگی بدون مشکل و تذکر برگزار شد

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می‌شود که طبق آئین نامه مسابقات یک روز قبل از هر مسابقه در مرحله گروهی نشستی بین مسئولان AFC، نمایندگان دو تیم و همچنین افسران امنیتی و اجرایی فدراسیون فوتبال کشور میزبان برگزار می‌شود. در این جلسه در خصوص جزئیات نحوه برگزاری و حتی محل قرارگیری تماشاگران در ورزشگاه‌ها بحث و بررسی می‌شود. محل قرارگیری نیروهای آمبولانس، آتش نشانی و حتی دوربین‌های فیلمبرداری نیز ارزیابی شد تا مسابقه سپاهان و الاتحاد عربستان برگزار شود.

مسئول اجرایی AFC با اشاره به استفاده از سیستم داور ویدئویی محل جا نمایی دوربینی که تصویر مورد نیاز داور اول برای تشخیص هرگونه صحنه مشکوک اعلامی از سوی کمک داور ویدئویی را به باشگاه سپاهان به عنوان میزبان اعلام می‌کند تا هیچ مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد. نشست هماهنگی در حالی به پایان می‌رسد که امضای حاضران در جلسه گرفته می‌شود تا طبق آن تمام مسائل ریز و درشت مورد ارزیابی ناظر AFC در روز مسابقه قرار بگیرد.

تذکر ناظر AFC شبانه بود

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از پایان آخرین تمرین تیم الاتحاد در اصفهان ارزیابی نهایی از ورزشگاه نقش جهان را انجام می‌دهد. در این بازدید که مسئولان باشگاه سپاهان نیز حضور داشتند نسبت به محل قرارگیری نیمکت ناظر داوری و همچنین سه سردیس به دلیل قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد داور هنگام مشاهده تصویرهای VAR تذکر می‌دهد. او به صراحت خواستار تغییر محل این سردیس و برداشتن مانع رفت و آمد داور می‌شود اما مسئولان سپاهان مدعی هستند در همین بازدید توانسته‌اند ناظر را توجیه کنند که به دلیل طولانی بودن عملیات عمرانی برای برداشتن نیمکت و همچنین سردیس‌های نصب شده جانمایی دیگری برای VAR صورت پذیرد.

الاتحاد آماده بازی بود

باشگاه الاتحاد عربستان پس از ورود به ورزشگاه نقش جهان اصفهان لیست ترکیب خود را به نماینده AFC اعلام می‌کند و او نیز طبق روال آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد تا لیست اولیه دو تیم هم منتشر شود. مربیان الاتحاد به همراه تعدادی از بازیکنان این تیم برای آشنایی با فضای ورزشگاه نقش جهان در چمن نیز حاضر می‌شوند. تدارکات الاتحاد توپ‌های تمرینی و ابزار لازم را در زمین قرار می‌دهد تا بازیکنان برای تمرین کردن آماده شوند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد الاتحاد عربستان مشکلی برای برگزاری این دیدار نداشته است و حتی بازیکنان این تیم دقایقی هم در راهروی رختکن بدن‌هایشان را گرم می‌کنند اما برای ورود به زمین منتظر مجوز ناظر AFC می‌شوند که صادر نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا