اجتماعی

هشدار برای خیز دوباره کرونا / توصیه‌های جدید برای سفرهای تابستانه

در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا افزایشی بود. برخی از متخصصان برای بازگشت فوتی‌های دو رقمی کرونا در کشور هشدار دادند. اما چگونه می‌توان از موج جدید کرونا در کشور پیشگیری کرد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، کرونا بار دیگر در کشور زورآزمایی می‌کند؛ این بار با زیرسویه BA5 . آنطور که متخصصان می‌گویند واریانت غالب در کشورهای دیگر هم همین زیرگروه‌های اومیکرون است.

بررسی داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد، بیش از شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور هنوز دوز اول را دریافت نکرده‌اند. حدود ۳۱ میلیون نفر نیز بعد از دوز دوم، سراغ دز سوم سوم واکسن نرفتند.

در این میان اما سویه‌ای از اومیکرون در کشور شناسایی شد که ایمن‌گریزی بالایی دارد. ضمن اینکه شمار مبتلایان جدید به کرونا بار دیگر در کشور چهار رقمی شد.

روز گذشته ۱۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. از میان آنها ۲۰۷ نفر به حالت بستری درآمدند. همچنین فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۶ تیر، هفت نفر اعلام شد.

هشدار برای دو رقمی شدن فوتی‌های کرونا

حالا برخی از متخصصان از احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های کرونا می‌گویند. علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی به تجارت‌نیوز گفت: «ما همچنان در همان ۳۴ درصد تزریق دوز سوم مانده‌ایم. احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های کرونا وجود دارد. البته این بستگی دارد که ما چگونه عمل کنیم.»

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، نیز گفت: معمولاً یک تا دو ماه طول می‌کشد که آثار موج جدید نمایان شود. افزایش موارد بستری و به دنبال آن، فوتی‌ها، دو تا سه هفته بعد از بستری‌ها رخ می‌دهد.

او ادامه داد: «سه رقمی شدن مرگ‌های روزانه را پیش‌بینی نمی‌کنیم، اما احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه وجود دارد.» (مهر)

توصیه‌ها برای پیشگیری از موج دیگر کرونا

رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت گفت: «در فصل تابستان افراد زیادی به مسافرت می‌روند. توصیه می‌شود تا زمانی که ۱۰ روز از تاریخ تست یا شروع علائم نگذشته باشد، سفر نکنید.»

بهزاد امیری به ایرنا گفت: «اگر در تماس نزدیک با فرد مبتلا به کووید بوده‌اید باید قرنطینه شوید. تا زمانی که حداقل پنج روز از آخرین تماس شما با بیمار نگذشته باشد، سفر نکنید.».

او ادامه داد: «اگر مجبور شدید که در فاصله بین شش تا ۱۰ روز پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا سفر کنید، در هنگام حضور در کنار دیگران از ماسک‌های مناسب استفاده کنید.».

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا