اجتماعی

داریوش مهرجویی کارگردان سینما و همسرش با ضربات چاقو به قتل رسیدند

داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس سینماو همسرش در فرخ آباد البرز به قتل رسیدند.

به گزارش روند بازار به نقل از صدا و سیما؛ قتل داریوش مهرجویی و همسرش در  باغ ویلای شخصی در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس رخ داد. 
این قتل در حوالی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه الی ۲۲ امشب اتفاق افتاده است.

تهدید به قتل همسر داریوش مهرجویی

در هفته گذشته وحیده محمدی فر (نویسنده) و همسر داریوش مهرجویی در صفحه شخصی خود از تهدید شخصی ناشناس با چاقو خبر داده بود.

تهدید به قتل همسر داریوش مهرجویی

تایید قتل داریوش مهرجویی و همسرش

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند.

محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات‌رئیسه خانه سینما در گفت‌وگو با ایسنا خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در خانه‌اش در کرج را تایید کرد.

این خبر در تماس با یکی از سینماگرانی که محل حادثه حضور دارد نیز تایید شده است.

طبق پیگیری خبرنگار انتظامی ایسنا، این حادثه در زیبادشت مشکین آباد رخ داده است و دختر داریوش مهرجویی ماجرا را به پلیس خبر داده است. همچنین طبق اطلاع خبرنگار ایسنا به نقل از پلیس، ماجرای سربری که در فضای مجازی در حال طرح است، صحیح نیست. سردار هداوند فرمانده انتظامی استان البرز به ایسنا گفته است که «شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است».

هنوز جزییات بیشتری از این حادثه، عاملان آن و انگیزه آن‌ها به صورت رسمی منتشر نشده است.

توضیحات پلیس درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

فرمانده انتظامی استان البرز جزئیاتی از فتل داریوش مهرجویی و همسرش را تشریح کرد.

سردار حمید هداوند در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

هداوند درباره اینکه گفته می‌شود سر مرحوم مهرجویی بریده شده است، به ایسنا گفت: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است.

بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی کارگردان، رمان ‌نویس و مترجم ایرانی متولد ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران است که از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز نمود و در سن ۲۰ سالگی برای تحصیل به آمریکا رفت. او در نوجوانی نقاشی را آموخت و به موسیقی علاقه‌ مند شد و سپس در کلاس موسیقی نیز شرکت کرد.

او در ابتدا سینما می ‌خواند، اما زود سینما را رها کرد و در رشته فلسفه به ادامه تحصیل پرداخت و لیسانس فلسفه خود را در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه یوال‌سی آمریکا دریافت کرد و در همان سال سردبیری نشریه پارس ریویو را برعهده گرفت. 

مهرجویی دارای آثاری ماندگار در سینما، سینمای مستند، ترجمه، نگارش کتاب و نگارش فیلمنامه دارد که از جمله آثار او می توان به اشباح، نارنجی‌ پوش، اجاره نشین‌ها، گاو، پستچی، هامون، سارا، پری، لیلا و سنتوری اشاره کرد.

وی طی فعالیت خود جوایزی همچون جایزه بهترین فیلم‌نامه از دومین جشنواره فیلم سپاس، جایزه دوم بهترین فیلم در فستیوال بین ‌المللی فیلم تهران، نامزد هوگو طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا