اقتصادی

قیمت دلار ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / دست‌انداز تمدید تحریم‌ها قیمت دلار را افزایش می‌دهد؟

قیمت دلار با وجود ادامه ناآرا‌می‌های منطقه روز گذشته با روند کاهشی به کار خود پایان داد. معامله‌گران موضوع تمدید برخی تحریم‌ها که سررسید آن ۲۶ مهر است را سیگنالی برای روند صعودی اسکناس دلار می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در حالی آخرین هفته مهر را آغاز کرد که بازار ارز آرام بود و عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت. این اسکناس روز گذشته با کاهش ۲۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

فعالان بازار ارز، ارزپاشی بانک مرکزی را با وجود ادامه اخبار نامساعد از منطقه خاورمیانه،‌ دلیل برقراری آرامش در بازار توصیف کردند.

با این وجود کارشناسان اقتصادی جو روانی حاکم بر بازارهای مالی را با توجه به اتفاقات اخیر و موضوعات کلان اقتصادی به نفع افزایش قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند اگر بازارساز اصرار به سرکوب دوباره قیمت این اسکناس داشته باشد، جز هدر دادن منابع ارزشمند ارزی کشور نتیجه دیگری نخواهد دید.

با وجود ادامه ناآرامی‌های موجود در منطقه، اما کارشناسان اقتصادی موضوع عدم لغو تحریم‌های موشکی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را مهمترین سیگنال روزهای آینده برای بازارهای مالی در داخل کشور می‌دانند. فعالان بازار ارز معتقدند در صورت تمدید این تحریم‌ها دلار علاوه بر اینکه در کریدور ۵۰ هزار تومانی تثبیت می‌شود در منطقه مذکور روند صعودی را در پیش می‌گیرد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نسبت به دلار تهران کاهش بیشتری داشت. قیمت دلار هرات با کاهش قابل توجهی روی رقم ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز به قیمت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۲۲ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۶ تومان عرضه شد و یک تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۰ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد و کاهش ۹۹۴ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۲۶۹ تومان تعیین شد و کاهش ۴۶۷ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۷۶۰ تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش ۴۲۴ تومانی داشت.

دیروز درهم امارات با کاهش پلکانی همراه بود و کانال ۱۴ هزار تومانی را از دست داد. این اسکناس با قیمت ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۰ تومان درج شد و تغییر قیمتی نداشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا