اقتصادی

درآمد گمرک از واردات گوشی و خودرو در ۵ ماه نخست ۱۴۰۲

درآمد گمرک از واردات گوشی و خودرو در ۵ ماه نخست ۱۴۰۲ در واقع بیانگر میزان حقوق ورودی دریافتی بابت این دو کالا بوده که اخیراً منتشر شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، بررسی درآمد گمرک از واردات گوشی و خودرو در ۵ ماه نخست ۱۴۰۲ حاکی از افزایش ۴۳۸ درصدی دریافت حقوق ورودی توسط گمرک از ابتدای فروردین ماه تا پایان مرداد ماه برای خودرو بوده که درواقع رقم ۲۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را کسب کرده است. همچنین حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار نیز از ابتدای فروردین تا انتهای مرداد ماه امسال، ۲۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

بررسی درآمد گمرک از واردات گوشی و خودرو در ۵ ماه نخست ۱۴۰۲

بر همین اساس تنها طی مرداد ماه ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از خودروهای وارداتی کسب شده که در مقایسه با مرداد پارسال حاکی از رشد ۷۳۳ درصدی است. همچنین صرفاً در ماه مرداد ۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به‌دست آمده که بیانگر افزایش ۲۴ درصدی نسبت به مرداد پارسال است.

لازم به ذکر است؛ آخرین میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ چیزی در حدود ۲۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان حقوق ورودی وصولی کالاها اعم از خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۲ ردیف درآمدی گمرک در این مدت، به ۲۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۷۴ درصد رشد داشته است.

همچنین میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری برابر با ۳۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار بالای ۹۷ درصدی را تجربه کرده است. در کل جمع کل وصولی و واریز به خزانه در پنج ماهه اول سال معادل ۶۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد افزایش داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا