اقتصادی

دلار همه ارزها را کنار زد

پس از انتشار نتایج آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو که انتظارات بازار را برای افزایش نرخ بهره در این ماه تقویت کرد، ارزش دلار به طور کلی صعودی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، در آسیا، ین در نزدیکی سطح کلیدی ۱۴۵ در هر دلار قرار داشت که این سطح باعث مداخله مقامات ژاپنی در ماه سپتامبر شد همچنین بهبود اقتصادی متزلزل در چین به فشار نزولی بر یوان ادامه می‌دهد.

انتشار دقایقی از نشست ژوئن فدرال رزرو حاکی از این مورد بود که اکثریت قریب به اتفاق سیاست‌گذاران انتظار تشدید بیشتر سیاست‌های پولی ایالات‌متحده را دارند حتی با وجود اینکه توافق کردند که نرخ بهره را در ماه گذشته ثابت نگه دارند.

این امر باعث شد تا دلار در کنار بازدهی خزانه‌داری کمی بالاتر رود زیرا شروط مبنی بر اینکه فدرال رزرو کمپین افزایش نرخ بهره خود را در ماه جاری از سر خواهد گرفت و نرخ‌ها برای کاهش تورم در مدت طولانی‌تری بالاتر خواهند ماند، آشکار شد.

در برابر دلار، یورو در معاملات اولیه آسیا به کمترین میزان در یک هفته اخیر یعنی ۱.۰۸۴۳ دلار رسید، در حالی که استرلینگ ۰.۰۸ درصد کاهش یافت و به ۱.۲۶۹۲۵ دلار رسید.

شاخص دلار با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۰۳.۳۸ رسید.

بزرگترین گروه اتحادیه کارگری ژاپن روز چهارشنبه گفت که شرکت‌های ژاپنی در مذاکرات امسال با کارگران بیشترین افزایش دستمزد در سه دهه اخیر را ارائه کردند که یک تحول کلیدی در معمای تورم پایین این کشور است.

پس از آن که در روز گذشته به دنبال یک نظرسنجی بخش خصوصی که نشان داد فعالیت خدمات چین در ماه ژوئن با کمترین سرعت در پنج ماه گذشته افزایش یافته است، دلار استرالیا ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و به ۰.۶۶۵۱ دلار رسید و بیش از ۰.۵ درصد کاهش ثبت کرد.

یوان چین آخرین بار پس از افت حدود ۰.۴ درصدی روز گذشته، ۷.۲۵۹۳ در هر دلار در بازار فراساحل خرید و فروش شد.

به نقل از: اینوست

خبرنگار: راهله بختیاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا