کسب و کار

دلایل محبوبیت و استفاده از هدایای ارزان تبلیغاتی در بازاریابی

ارائه و توزیع هدایای ارزان تبلیغاتی روشی محبوب و مقرون به صرفه در جهت جلب مشتری و معرفی محصولات شرکت به شمار می رود. این روش علاوه بر جذابیت و ارزان بودن به علل دیگر هم مورد استفاده بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها قرار می گیرد. به عنوان نمونه یک شرکت تجهیزات کامپیوتری جهت بازاریابی و جلب مشتری اقدام به توزیع فلش تبلیغاتی رایگان همراه با چاپ لوگو و نام شرکت می کند. مدیر عامل این شرکت فلش مموری را به عنوان ابزار تبلیغاتی و سودآوری مورد استفاده قرار می دهد.

علت های دیگری برای توزیع هدیه های تبلیغی رایگان برای جلب مشتری وجود دارد که در این مطلب به آنها می پردازیم.

چرا روش توزیع هدایای ارزان تبلیغاتی مقرون به صرفه است؟

بسیاری از صاحبان مشاغل برای جلب نظر مشتری و مخاطب هدایای ارزان تبلیغاتی را در مناسبت های مختلف به صورت رایگان برای مخاطبان خود ارسال می کنند. در صورتی که روش های بازاریابی متعددی در این حوزه وجود دارد. یکی از مهمترین دلایلی که برای استفاده از این راهکار وجود دارد مقرون به صرفه بودن آن است. روش هایی مانند انتشار آگهی در جراید و رسانه های عمومی با وجود هزینه های بالا اثربخشی زیادی ندارند. به همین جهت مدیران اغلب روش ارائه محصولات تبلیغاتی رایگان در بین مشتریان را ترجیح می دهند.

در نظر بگیرید که شما یک جاکلیدی تبلیغاتی به عنوان هدیه دریافت کرده و کلیدهای خود را به آن متصل کرده اید. این هدیه در همه مکان ها و زمان ها همراه شما است و پیوسته لوگو یا نام برند شرکت مورد نظر را مشاهده می کنید. در مدت زمانی که از جاکلیدی استفاده می کنید شرکت و محصولات آن در مقابل دیدگان شما قرار دارد. بنابراین کمپانی مذکور تا چندین سال تبلیغات خود را با صرف هزینه اندکی برای مخاطب خود انجام داده است ولی اغلب روش های جلب مشتری هزینه های بالایی را برای شرکت دارند.

اثرگذاری بالا در ذهن مخاطبان و افراد گروه هدف

هدایای ارزان تبلیغاتی فرد مخاطب را تحت تأثیر بسیاری قرار می دهند به طوری که می توان گفت با دریافت هدیه تبلیغاتی حس قدردانی در فرد به وجود می آید. این احساس قدردانی موجب می شود که فرد در بسیاری از موقعیت ها درباره برند شرکت هدیه دهنده با افراد دیگر صحبت کند و در صورت نیاز محصولات آن را خریداری کند. به این ترتیب راهکار توزیع هدیه های تبلیغاتی موجب سودآوری شرکت نیز می شود.

کارت ویزیت کارآمد و پرکاربرد

کارت ویزیت شرکت ها یا اشخاص عبارت از نوع فعالیت، برند و محصولات و به طور کلی مشخصات لازم جهت کسب اطلاعات و ایجاد ارتباط با مخاطب است. وضعیت در مورد هدایای ارزان تبلیغاتی نیز به همین منوال است. کالایی با درج مشخصات لازم درباره برند و محصولات مورد نظر به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می گیرد. به همین سبب این هدایا شباهت زیادی به کارت های ویزیت دارند با این تفاوت که در اغلب موارد کارت های ویزیت در گوشه ای افتاده و به طور معمول در معرض دید قرار نمی گیرند.

اما هدیه های تبلیغاتی باکیفیت و مناسب به سبب کاربرد فراوانی که دارند به یک کارت ویزیت مفید تبدیل می شوند. شما هدیه ای مانند: جاکلیدی و آفتابگیر را همراه خود در مکان های گوناگون می برید و از آنها استفاده می کنید. لوگو و برند این محصولات در معرض دید شما و اطرافیان تان قرار می گیرد و به طور ناخودآگاه درباره آنها تبلیغات نیز صورت می گیرد.

کارت ویزیت کارآمد و پرکاربرد

ایجاد روابطی پایدار بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده

به طور کلی با هدیه دادن در اغلب مواقع روابط مناسبی ایجاد یا تقویت می شود. وقتی شما به دوست یا خانواده خود هدیه ای می دهید او را خوشحال کرده و حس قدردانی را در او ایجاد می کنید. در مورد هدایای ارزان تبلیغاتی نیز این قاعده وجود دارد. هنگامی که کالایی از طرف شرکت ارسال می کنید فرد مخاطب احساس خوبی پیدا می کند و نسبت به خرید محصولات شرکت شما متمایل می شود. این تمایل موجب افزایش احتمال خرید محصول از طرف مخاطب می شود و درآمد شرکت شما نیز افزایش می یابد.

آشنایی با زمان های مناسب اهدای کالاهای تبلیغاتی

جهت تأثیرگذاری بالای توزیع هدایای ارزان تبلیغاتی بهتر است در مورد زمان اهدا دقت کنیم. زمان های متعددی برای این امر وجود دارد که مهمترین آن زمان برگزاری نمایشگاه ها و معرفی محصولات است. رویدادهای مهم تجاری یا افتتاحیه شرکت یا شعبه ای از آن نیز به عنوان زمان مناسب برای ارائه محصولات تبلیغی محسوب می شوند. هنگام بازدید از شرکت یا تولید یک محصول جدید و همچنین سالگرد تأسیس شرکت نیز جزو بهترین زمان های اهدای کادوی تبلیغی است.

یکی از بهترین اوقات توزیع هدایای ارزان تبلیغاتی هنگام برگزاری مراسم خیریه و مناسبت های محلی و ورزشی است. در این مواقع تعداد افراد زیادی گرد هم جمع می شوند و امکان بازاریابی بین مخاطبین بیشتری را دارید. البته در هنگام اهدای کادوی تبلیغی دقت داشته باشید که مناسبت آن کاملا شخصی و خصوصی نباشد تا از اثرگذاری آن کم نشود.

سهیل گیفتاگر قصد تهیه هدایای ارزان تبلیغاتی دارید پیشنهاد می شود که به سایت سهیل گیفت نیز سری بزنید. این سایت توسط گروهی ماهر و خلاق اداره می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت سهیل گیفت کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و لوگو و نام برند را روی آن درج کنید. درج حروف با حکاکی لیزری، چاپ و طراحی صورت می گیرد. جهت سفارش به آدرس soheilgifts.com مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا