اجتماعی

دلایل کندی اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت کار ویژه‌ای برای زدودن چهره محرومیت ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: تا پایان سال همه روستاها به این شبکه متصل و به زودی فیبر نوری مورد نیاز کسب‌ و کارها شروع می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب برای حمایت و کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان  در خصوص اقدامات ارتباطی این وزارتخانه برای مردم این استان گفت: بیشترین کار ارتباطی در این استان انجام شده و طی دو سال گذشته ۷۷۰ روستای جدید به شبکه اینترنت متصل شده‌ است. به عبارت دقیق‌تر از مجموع پنج هزار روستای متصل شده به شبکه اینترنت، یک هفتم روستاها مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی افزود: تاکنون بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه و بیش هزار کیلومتر فیبر در استان سیستان و بلوچستان کشیده شده و تا پایان سال همه روستاها به این شبکه متصل خواهد شد و به زودی هم فیبر نوری مورد نیاز کسب‌ و کارها در این استان شروع می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره دلایل کندی اینترنت طی روزهای گذشته یادآور شد: ما در حال توسعه شبکه هسته‌ای یا شبکه مادر مخابراتی هستیم و ظرف ۶ ماه آینده، ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه شده و تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد. این اقدامات در نیمه شب و با اطلاع قبلی انجام می‌شود و ممکن است بعضی از مناطق اختلالات لحظه‌ای داشته باشند که شرکت مخابرات زیرساخت اعلام خواهد کرد.

وی بگفت: موضوع، ارتقاء ظرفیت شبکه بوده و از قبل اعلام شده و اپراتورها هم در جریان بودند، این مساله از سوی عموم احساس نمی‌شود اما داشبوردها آن را نشان می‌دهد و گاهی دمیدن در اتفاق محدودی که کسی هم احساس نمی‌کند، مایه نگرانی می‌شود که لازم بود اطلاع‌رسانی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا