سیاسی

رئیسی به نیویورک می‌رود/ علت سفر چیست؟

رئیس‌جمهور برای شرکت در نشست عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

به گزارش روند بازار، سخنگوی دولت از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای حضور و سخنرانی ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

ایسنا به نقل از علی بهادری جهرمی گزارش داد، برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور ابراهیم رئیسی در نشست عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است.

وزیر نیرو برای پیگیری حقابه ایران به افغانستان می‌رود

بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که اقدامات دولت برای پیگیری حقابه ایران از افغانستان به کجا رسیده است، اظهار کرد: طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ایران را مبتنی بر موافقتنامه پذیرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد میزان آب ورودی است و نیز برخی مشکلات فنی، که جمهوری اسلامی با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: در جلسه دولت هم گزارشی در این زمینه ارائه شد و وزیر نیرو نیز به زودی سفری به افغانستان خواهد داشت که یکی از مهمترین بخش‌های آن پیگیری حقابه ایران و تحقق آن است.

سخنگوی دولت با اشاره به تامین حقابه ایران از رودخانه ارس یادآور شد: در موضوع حقابه رود ارس هم مشابه همین گزارش در جلسه هیات دولت ارائه شد و در گفتگوی روسای دو کشور ایران و ترکیه نیز این امر مطرح شد و طرف ترکیه‌ای موافقت خود در زمینه برگزاری جلسه در سطح وزرا در این امر را پذیرفته است و دولت هم بر پیگیری همین مسیر تاکید دارد.

آخرین تصمیمات دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان اظهار کرد: پیرو دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان،اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

علی بهدری جهرمی با اشاره به اقدامات دیگر دولت در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱۷هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ بیش از ۸۶هزار میلیارد ریال و بیش از ۳۲۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴۰هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: بیش از ۲۳۰هزار خودرو در طرح‌های فروش خودروسازان به طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شده که نزدیک به ۱۰۰هزار نفر تکمیل وجه داشتند و ثبت نامشان نهایی شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا