کسب و کار

راهکار های فوق العاده آی مدیر برای توسعه برند شما

چکیده : توسعه برند زمانی اتفاق می‌افتد که آمادگی لازم برای آن را داشته باشید. سپس با به کارگیری تکنیک‌های شخصی سازی شده برای هر کسب و کار، در این مسیر قرار خواهید گرفت.

پیشگامان عرصه کسب و کار از اهمیت توسعه برند برای موفقیت در این حوزه مطلع هستند. برای این کار شما نیاز به برنامه‌ریزی و یافتن روش‌های اصولی دارید. هدف نهایی رشد برند با استفاده از بهبود روابط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارهای بسیار کاربردی برای این کار به وجود آمده‌اند. اما آیا با به کارگیری این روش‌ها به صورت یکسان و فوری می‌توان به نتیجه مطلوب رسید؟ ممکن است هر کسب و کاری روش‌های مخصوص به خودش را داشته باشد. اما تکنیک‌ها و راهکارهای فوق العاده آی مدیر باعث تسریع این فرایند برای شما خواهد شد .

تعیین مخاطب هدف

تحقیقات بازار یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید برای توسعه برندینگ بردارید. این کار شامل دو بخش می‌شود. در ابتدا باید مخاطب هدف خود را بشناسید؛ این کار آنچنان سخت نیست. زیرا در هر کسب و کاری بر اساس نوع محصول و خدمات تشخیص مشتریان هدف امکان‌پذیر است. اما بخش دوم و مهم‌تر مربوط به شناخت بازار و رقبا می‌شود. با انجام این کار شما می‌توانید خلل‌های موجود را شناخته و بر مشتریان آن نقطه تمرکز کنید. استفاده از نظرسنجی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مخصوص جمع آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان هستند، در این مسیر برای شما مفید واقع می‌شود. پر کردن نقاط ناقص بازار، درهای جدیدی از محصولات، خدمات، مخاطبین و مناطق جغرافیایی به روی شما باز خواهد کرد.

استفاده از تصویر سازی و گرافیک

به کارگیری تصاویر دو مزیت برای کسب و کار شما دارند. اولاً تصاویر در چشم مخاطب جذاب و باعث جلب نظر او هستند. دوماً هر تصویری می‌تواند انتقال دهنده یک پیام یا ارزش از سوی برند شما به مشتریانتان باشد. سرمایه‌گذاری بر روی این بخش به نوعی پس‌انداز برای آینده شرکت شما خواهد بود. گاهی اوقات یک تصویر می‌تواند حال و هوای فرد بازدید کننده از وب سایت یا شبکه اجتماعی شما را تغییر دهد. ایجاد یک حس خوب و صمیمیت منجر به افزایش رضایت مخاطب و فروش و نهایتا توسعه برند شما می‌گردد.

حضور فعال در رسانه های اجتماعی

آیا زمانی که به عنوان مدیر یک کسب و کار وارد مکانی می‌شوید شما را به عنوان مدیر فلان برند می‌شناسند؟ یا خانم/آقای فلانی هستید؟ شما باید خارج از محیط برندتان به عنوان یک فرد حرفه‌ای و معتبر شناخته شوید. پرسونال برندینگ تاثیر بسیار عالی بر جلب اعتماد اسپانسرها و حتی مخاطبین دارد. داشتن یک برند قوی به تنهایی باعث موفقیت شما نخواهد شد. برای انجام این کار باید به طور موثر و فعال شخصاً و به عنوان یک برند در رسانه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید. هرچند که پیشبرد دو رسانه به صورت همزمان دشوار است، اما اگر از تاثیر آن مطلع بودید، حتی لحظه‌ای تردید نمی‌کردید.

استفاده از تبلیغات خلاق

با توسعه پرسونال برندینگ شما می‌توانید مزیت‌ها و نقاط تمایزتان با رقبا را برجسته کنید. اکثر کسب و کارها از این مزیت در هنگام برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی غافل هستند. تبلیغات خلاق باید ترکیبی از ارزش‌های برند و مهارت‌ها و تجربیات تیم باشد. مشتری باید بداند که شما چیزی فراتر از آنچه جامعه در دست دارد به او ارائه می‌کنید. بازاریابی صحیح و اصولی باعث جلب اعتماد مخاطب و کسب فرصت‌های جدید می‌شود. استراتژی‌های تبلیغاتی جدید به دنبال نشان دادن ویژگی‌های منحصر به فرد برند به بازار هستند. این وجه تمایز می‌تواند بسته‌بندی، لوگو، نحوه عرضه، تصاویر و … باشد. شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های مختلف بستر مناسبی برای اجرای تبلیغات هستند. این محتوا باید مطابق با ارزش‌های برند شما و بر اساس اصول صحیح سئو منتشر شود.

برندسازی

همکاری با افراد مشهور یا افراد تاثیر گذار

گسترش کسب و کار شما از طریق تبلیغات می‌تواند با همکاری اینفلوئنسرها آغاز شود. البته پیش از این کار نیاز است که زیرساخت‌های لازم را آماده کنید. به عنوان مثال اگر یک وب سایت دارید، باید بخش وبلاگ و پرداخت یا نمایش محصولات شما قابلیت پذیرش تعداد بالایی از افراد را داشته باشد. مهم‌ترین نکته در این بخش همکاری با افراد مشهوری است که هواداران وفاداری دارند. لازم نیست که همیشه سر و صداهای بی اندازه ایجاد کنید. خیلی اوقات به سادگی می‌توانید با انجام تبلیغات زیر پوستی و بسیار ساده، با افراد محبوب همکاری کنید.

مشارکت در رویداد ها و نمایشگاه ها

این راهکار فوق العاده در توسعه کسب‌وکارها اکثر اوقات نادیده گرفته می‌شود. رویدادها و نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای ایجاد همکاری و مشارکت برندها است. هدف، استفاده از مزایا برای هر دو طرف است. در این رویدادها شما می‌توانید با دیگر کارآفرینان قرارداد همکاری ببندید. حتی می‌توانید برای خودتان اسپانسر جذب کنید. هدف بعدی به کارگیری امکانات یا فناوری یک شرکت دیگر در جهت ایجاد محصولی جدید برای خودتان است.

گاهی اوقات کسب و کارهای مختلف مشتریان خودشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. حتی برخی برندها یک محصول را با کمک یک برند دیگر تولید و پروموت می‌کنند. اگر به دنبال بازارهای جدید هستید، بدون شک شرکت در ایونت‌های مختلف بهترین راه حل برای شما خواهد بود.

استفاده از تکنولوژی

استفاده از تکنولوژی در گسترش برندها را می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی بررسی کرد. مثلاً به کارگیری تکنولوژی در طراحی محصولات جدید یا همگام شدن با تکنولوژی‌های بازاریابی و برندسازی اینترنتی از انواع آن هستند. شما باید بسیار نامحسوس و غیرمستقیم پیامتان را به مشتری برسانید. تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید برای شما این امکان را فراهم می‌کنند. مشورت با متخصصان در حوزه‌های مختلف مانند طراحی سایت، سئو، فیلمبرداری و… نیز بسیار موثر هستند. زیرا هر یک از این افراد می‌تواند راهکارهای فوق العاده‌ای برای به کارگیری تکنولوژی‌های جدید به شما ارائه کند. بهتر است که داستان جذابی برای ارائه به مخاطب داشته باشید. از تمام نیازهای مشتریان می‌توان به سود کسب و کار شما بهره برد. مخاطب جدید مانند گذشته با یک بنر آنلاین راضی نمی‌شود. پس بهتر است از تکنولوژی‌های به روز و کارآمد در جهت ایجاد هیجان در او استفاده کنید.

تکنیک‌های توسعه برند

همه چیز درباره تکنیک‌های توسعه برند

اگر برند شما کیفیت و نظم مطلوبی دارد، اکنون نوبت آغاز به کارگیری راهکارهای فوق العاده آی مدیر برای توسعه برند شما است. این فرآیند برای جذب مشتریان جدید و ایجاد تعامل موثر با مشتریان قدیمی انجام می‌شود. همچنین باعث گسترش محدوده کاری و بازار شما خواهد شد. در نهایت نیز در دراز مدت یا حتی در زمان کوتاهی به سود یا محبوبیت دلخواهتان می‌رسید. مجموعه آی مدیر با ارائه خدمات ویژه درباره گسترش کسب‌وکارها، در این مسیر همراه شما خواهد بود. برای کسب مشاوره حرفه‌ای با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

راه حل‌های برای آغاز فرایند توسعه کسب و کار کدام است؟

تعیین مخاطب هدف، استفاده از تصویرسازی، تبلیغات خلاق، استفاده از تکنولوژی، شرکت در رویدادها، همکاری با افراد مشهور، حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی.

چرا شناخت بازار هدف در توسعه کسب و کار مهم است؟

زیرا علاوه بر شناخت مخاطبین هدف شما خلل‌های بازار را می‌شناسید و می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید.

مهمترین نکته در راه‌اندازی تبلیغات خلاق چیست؟

نمایش وجه تمایز و برتری شما با رقبا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا