سیاسی

رایزنی تروئیکای اروپایی، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران

منابع خبری از رایزنی مقام‌های ۳ کشور اروپایی با نمایندگان ویژه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران خبر دادند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، معاونان سیاسی وزیران خارجه تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان)، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و نمایندگان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نشستی با محوریت ایران برگزار کردند.

پس از این نشست مقام‌های حاضر بیانیه‌ای ارائه کردند که در ابتدای آن آمده است: «امروز مدیران سیاسی ۳ کشور اروپایی و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن نشستی در ریاض داشتند. در این نشست درباره اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و اقدامات ایران رایزنی شد. دور بعدی مذاکرات احیای برجام در وین و پایبندی ایران و آمریکا به این توافق هسته‌ای، از دیگر مباحث این نشست بود.»

در بخشی بعدی این بیانیه با بیان آن‌که مقام‌های حاضر در این نشست از تلاش متحدان خود در منطقه برای کاهش تنش‌ها و حل مسائل از مسیر مذاکره استقبال کردند، آمده است: «نمایندگان آمریکا و اروپا بر اهمیت بازگشت سریع به برجام و حصول راه‌حلی در این راستا نیز تأکید کردند.»

در انتها این نمایندگان مدعی شدند: «ایران در منطقه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده دارد، مذاکرات در سطح منطقه و بازگشت و تعهد دوجانبه به برجام به نفع کل خاورمیانه خواهد بود.»

پیش از این رابرت مالی روز دوشنبه و در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی، دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران مذاکره کرد. پیش از آن او با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز دیدار داشت.

همچنین هفته جاری «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، در پیامی توییتری از مکالمه با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود و بحث درباره مسائل مربوط به ایران و وضعیت اوکراین خبر داد و نوشت: «مکالمه‌ای با همکار خود داشتم تا همزمان با نزدیک شدن به زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین، درباره پرونده ایران به رایزنی بپردازیم.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا