اجتماعی

رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مصوبه هیئت دولت و ابلاغ به مراکز درمانی کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی کشور رایگان مداوا خواهند شد.

به گزارش روند بازار، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در بازدید از بیمارستان کودکان طالقانی گرگان اظهارداشت: با مصوبه هیئت دولت و ابلاغ به مراکز درمانی کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی کشور رایگان مداوا خواهند شد.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و سلامت مردم اشاره کرد و افزود: افزوده شدن شانزده هزار تخت بیمارستانی به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم از جمله مهمترین این دستاوردهاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از پیشرفت ۱۲ درصدی ساخت بیمارستان جایگزین مرکز درمانی کودکان طالقانی گرگان خبر داد و گفت: بیمارستان طالقانی از جمله مراکز درمانی قدیمی استان گلستان اما دارای کادر درمانی قوی و مجهز است اما امیدواریم امسال و سال آینده با جذب اعتبارات ساخت بیمارستان جایگزین آن تکمیل شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در سفر نوروزی خود به استان گلستان با همراهی استاندار گلستان از مرکز آموزشی و درمانی کودکان طالقانی گرگان بازدید و با حضور در بخش‌های مختلف این بیمارستان ضمن بررسی نحوه خدمت رسانی به بیماران از کودکان بستری در این مرکز عیادت و با اهدا شاخه گل به پرستاران سال نو را تبریک گفت.

افزوده شدن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق کم برخوردار و محروم کشور

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و سلامت مردم گفت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ویژه در ‏مناطق کم برخوردار و محروم افزوده شده که از جمله مهمترین دستاوردهای این دولت است. اکنون ۱۵۰ هزار تخت در حوزه بهداشت و ‏درمان فعال هستند که ۱۲ درصد آن در دولت سیزدهم اضافه شده است‎.‎

عین اللهی در ادامه با اشاره به قدیمی بودن بیمارستان فوق تخصصی کودکان طالقانی گرگان گفت: در سفرهای دولت مردمی ‏سیزدهم به استان گلستان اعتبارات خوبی برای احداث بیمارستان جایگزین مرکز آموزشی درمانی کودکان طالقانی در نظر گرفته شده و ‏در حال حاضر ساخت بیمارستان جایگزین ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاء الله امسال و سال آینده بتوانیم با جذب اعتبارات لازم ‏یک بیمارستان مجهزتر و بروزتری احداث کنیم.‏

وی گفت: با وجود اینکه این بیمارستان یک بیمارستان قدیمی است ولی پرسنل دانشگاهی بسیار خوبی دارد و اساتید بسیار خوبی در ‏رشته های مختلف اطفال مشغول به ارائه خدمت هستند و در بازدیدی که انجام شد از نقاط مختلف استان کودکان بیماری بستری بودند ‏و الحمدالله رسیدگی خوبی شده بود.‏

تامین ارز مورد نیاز برای تهیه داروها در کشور

وزیر بهداشت همچنین از تامین ارز مورد نیاز برای تهیه داروها در کشور هم خبر داد و افزود: با تلاش دولت سیزدهم و هماهنگی سازمان ‏برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ارز لازم برای تامین و تهیه دارو فراهم شده است و در ماه جاری مشکل دارویی در کشور نخواهیم داشت و ‏انواع داروهای اساسی و آنتی‌بیوتیک‌ها در مراکز درمانی وجود دارد.‏

 وی با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی گفت: در این ایام خیلی ها الان در مسافرت و یا منازل خودشان در حال استراحت و یا ‏تفریح هستند اما کارکنان ما در یک همچنین موقعیت تعطیلی، شبانه روز برای مردم خدمت می‌کنند و ما قدردان همه آن‌ها هستیم.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری شبانه روزی و پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین شهری سرخنکلاته گرگان و مرکز آموزشی درمانی آل جلیل شهرستان آق قلا بازدید و از کارکنان این مجموعه تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا