اقتصادی

رشد بیت‌کوین شروع شد؟ / بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟

صبح امروز بیت‌کوین مقاومت ۴۲ هزار دلار را شکست و به ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار رسید اما هنوز قیمت بالای مقاومت تثبیت نشده است. مقاومت بیت‌کوین شکسته می‌شود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، خیلی وقت است که فعالان بازار منتظرند تا بیت‌کوین از مقاومت ۴۲ هزار دلار عبور کند. اگر این مقاومت شکسته شود بیت‌کوین پتانسیل رشد تا ۴۶ هزار دلار را دارد. امروز صبح بیت‌کوین تا ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار رشد کرد اما دوباره به محدوده ۴۲ هزار دلار بازگشت و هنوز نمی‌توان گفت مقاومت ۴۲ هزار دلار را پشت سر گذاشتیم.

ارزش بازار رمزارزها دوباره به آستانه دو هزار میلیارد دلار رسید و این می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد اما به نظر می‌رسد این بار تقاضا برای آلت‌کوین‌ها بیشتر است. آلت‌کوین‌ها در یک هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند.

بیت‌کوین تا کجا رشد می‌کند؟


در یک ماه گذشته در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین یک مثلث متقارن شکل گرفته است. اگر بیت‌کوین بالای محدوده ۴۳ هزار دلار تثبیت شود می‌توان گفت این الگوی مثلث روندی صعودی شکل می‌دهد.

بیت‌کوین تا ۴۳ هزار دلار رشد کرد اما دوباره به محدوده ۴۲ هزار دلار برگشت و حالا باید ببینیم این بازگشت قیمت پولبک است یا تقاضا ضعیف عمل کرده است.

اگر قیمت بالای ۴۳ هزار دلار تثبیت شود مقاومت بعدی محدوده ۴۶ هزار دلار است. اگر محدوده ۴۶ هزار دلار را پشت سر بگذاریم احتمالا مقاومت بعدی محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار است.

تکنیکال


در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین اندیکاتور مکدی در محدوده ۴۲ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده است و این می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار رمزارزها باشد.

شاخص مقاومت نسبی هم در محدوده عددی ۶۱ قرار دارد و در نیمه بالایی کنال در حرکت است.

کندل‌ها در سقف کانال بولینگرباند قرار دارند اما کانال بولینگرباند بسیار کم عرض است و این می‌تواند دلیلی بر نوسان کم بیت‌کوین باشد.

MFI که نشان دهنده ورود و خروج پول به بازار است به سقف کانال برخورد کرد و دوباره بازگشت. اگر این شاخص به محدوده اشباع خرید وارد شود می‌تواند سیگنالی بسیار قوی برای بازار باشد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 4 فروردین 1401

ارزهای دیجیتالی مانند کاردانو و دوج‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته رشد زیادی داشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا