اقتصادی

قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ رشد چشمگیری ندارد

مسکن در سال ۱۴۰۲ بر خلاف پنج سال گذشته افزایش قیمت بالایی را تجربه نکرد. اما با آغاز سال ۱۴۰۳ چه چشم‌اندازی برای قیمت مسکن وجود دارد؟ رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو به این سوال پاسخ داده است.

به گزارش‌ روند بازار، بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ با تاثیر از رکود حاکم بر بازار، نوسان قیمت بالایی را تجربه نکرد. اما با شروع سال جدید چه افق دیدی برای این بازار وجود دارد؟

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این باره گفت: «با توجه به تورم قیمت‌ها، سهم مسکن در سبد زندگی مردم بالا رفته است و در نتیجه طبقه ضعیفی که باید به آن کمک شود توان اقتصادی بسیاری از مسائل را ندارد.»

وی افزود: «بنابراین زمانی که افراد توان اقتصادی خرید و اجاره مسکن را ندارند به‌نظر می‌آید با هر شرایطی قیمت‌ها در همان شرایط باقی بماند و در سال ۱۴۰۳ نیز رشد چندانی را تجربه نکند. البته در هر صورت مسکن تابع تورم است.»

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا