اقتصادی

رشد ۱۵ درصدی تراکنش‌های بانکی نسبت به پارسال

سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرده است که طبق آمار‌ها در ۹ ماهه امسال میزان تراکنش‌ها در شبکه شاپرک به ۶۹ میلیارد تراکنش رسیده است که این رقم نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ‏ شرکت شاپرک در آمار ۹ ماهه خود آمار تراکنش‌های خود را منتشر کرده است. در این آمار‌ها آمده است که سال گذشته میزان تراکنش‌های بانکی طی ۹ ماهه ۵۸ میلیارد تراکنش و میزان تراکنش‌ها طی ۹ ماهه اول امسال ۶۹ میلیارد تراکنش بوده است که نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد را تجربه کرده است. سالانه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان، فقط در سامانه‌های بین بانکی جا به جا می‌شود.

جدول زیر آمار تراکنش‌های بانکی در آبان و آذر ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد:

تراکنش

شبکه پرداخت الکترونیک کارتی سه خدمت “خرید کالا و خدمات”، “پرداخت قبض و خرید شارژ” و “مانده گیری ” را به جامعه ارائه می کند. در آذر ۱۴۰۱، ۴۰/۸۹ درصد خدمات ارائه شده توسط شبکه شاپرک از نوع خدمت “خرید کاال و خدمات ” بوده که با توجه به شکل ۲–۶ نسبت به ماه گذشته این سهم کاهش ۱۷/۰ -درصدی داشته است. همانگونه که مشاهده میگردد، خدمت “مانده گیری” با ۴۳/۴ درصد سهم، کمترین سهم از کل خدمات در بین خدمات ارائه شده داشته است.

اطلاعات مربوط به تعداد تراکنش‌های موفق و ناموفق کسب و کار‌ها در کل شبکه شاپرک نشان می‌دهد که این بررسی حکایت از سهم ۸۳/۹۲ درصدی تراکنش‌های موفق و ۱۷/۷ درصدی خطا‌های رخ داده در آذر ۱۴۰۱ دارد.

تراکنش

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا