بورس

رشد ۲ درصدی شاخص‌های بورس تهران در این هفته

بورس تهران در این هفته روندی مثبت را تجربه کرد و به نیمه کانال ۲.۱ میلیونی رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادنیوز، در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه افزایش هزار و ۱۸ واحدی داشت و روز یکشنبه شاخص ۶ هزار و ۲۲۰ واحد رشد پیدا کرد. روز دوشنبه شاخص ۲۴ هزار و ۴۹۳ واحد رشد کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص برای دهمین روز متوالی صعود کرد و ۱۴ هزار و ۸۳۹ واحد بالا آمد.

بازدهی هفته

اکوایران در این باره شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۸۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۶ هزار و ۱۶۴ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۲.۲ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۵ هزار و ۹۰۱ واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۸ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱۸ درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۶۹۳ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۸ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۳۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۶ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۱۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۸۲ میلیارد تومان بود که در روز ‌‌‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۸۷ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۰۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته یک میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۰.۳ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۳۵۹ میلیارد تومان بود و در روز دو‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۲۱۸ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن ۵۱۷ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه نیز ۱۶۳ میلیارد تومان خارج شد. اما روز دوشنبه ۲۱۴ میلیارد تومان وارد شد. روز سه‌شنبه نیز ۱۱۸ میلیارد تومان خارج شد.

در مجموع کل هفته ۵۸۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۴۶ میلیارد تومان بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا