فرهنگی

رنگ‌شناسی مهم‌ترین و مغفول‌ترین شاخه هنر / معرفی کتاب مبانی رنگ در طراحی کفش

مد و طراحی لباس به‌تازگی در ایران جا افتاده و به‌عنوان یک هنر واقعی قلمداد می‌شود. در گذشته لباس به‌عنوان یک کالای مصرفی ساده و بدون هیچ اهمیت خاصی دیده می‌شد ولی امروزه طراحی مد بسیار مورد توجه مردم و افراد این حوزه است.
رنگ‌شناسی مهم‌ترین و مغفول‌ترین شاخه هنر است
به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار ایبنا، مد و طراحی لباس به‌تازگی در ایران جا افتاده و به‌عنوان یک هنر واقعی قلمداد می‌شود. در گذشته لباس به‌عنوان یک کالای مصرفی ساده و بدون هیچ اهمیت خاصی دیده می‌شد ولی امروزه طراحی مد بسیار مورد توجه مردم و افراد این حوزه است. در طراحی لباس نیز، کفش کم‌اهمیت‌ترین حوزه است که به آن رسیدگی نمی‌شود. کتاب «مبانی رنگ در طراحی کفش» به‌تازگی توسط نشر وارش به قلم نجمه هاشمی منتشر شده که تمرکز اصلی آن بر روی کفش و طراحی آن است.

در دنیا برای تولید یک محصول تخصصی پروسه ویژه‌ای از طراحی تا اجرا و بعد از آن وجود دارد. با توجه به اهمیت و کاربرد کفش، که جایگاه خاصی در میان اکسسوری‌های مد دارد، این همراه دیرینه ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. بدین ترتیب در سطح بین‌المللی در برندهای بزرگ برای تولید کفش، بخش‌های مختلفی در رسیدن به محصول نهایی با هم همکاری دارند که با ارائه دیزاین‌بریف یا تفهیم‌نامه طراحی شروع شده و مراحلی چون مفهوم طراحی، طراحی و توسعه محصول را طی می‌کنند. طراحی و رنگ نیز اجزائی مهم از این پروسه هستند. در کتاب حاضر موضوع پراهمیت رنگ مورد توجه قرار گرفته؛ چراکه تحقیق رنگ یکی از مهم‌ترین و یکی از مورد غفلت واقع‌شده‌ترین زمینه‌های مطالعه در افزوده‌های مد است. در محیط تجاری کفش، رنگ همیشه یکی از موارد درجه یک در برنامه کار است. شرکت‌ها به گرایشات و رفتار مصرف‌کننده علاقه‌مندند و می‌خواهند بدانند چطور آن‌ را به رنگ ترجمه کنند. مسیر رنگ در کفش بسیار به‌دقت به گرایشات در چرم گره خورده است.

برای اینکه بیشتر به اهمیت رنگ، شناخت و کاربرد درست آن پی ببریم، کافی است به انتخاب رنگ قرمز توسط کریستین لوبوتان، مشهورترین طراح کفش معاصر برای کف کفش‌هایش توجه کنیم که چطور تنها با گزینش یک رنگ، انحصار ایجاد کرده و حتی ساده‌ترین طراح‌های خود را از دیگر برندها متمایز نموده است. نمونه دیگر، طراح خلاق برایان آتوود است که گویی رنگ را به بیانیه برند خود تبدیل کرده است. در سراسر این کتاب نمونه‌های بسیاری از آثار این دو هنرمند و چگونگی استفاده از این عناصر متمایزکننده در کارشان بررسی شده است.

کتاب «مبانی رنگ در طراحی کفش» به قلم نجمه هاشمی توسط نشر وارش در ۱۶۸ صفحه و به قیمت ۱۲۵هزار تومان منتشر شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا