کسب و کار

روش استفاده از دستگاه کلندر

برای چاپ بر روی سطوح مختلف از روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی استفاده‌ می‌شود. طراحی هر یک از این دستگاه‌ها به نحوه خاصی انجام شده تا بتواند بر روی آن سطوح بهترین کیفیت چاپ را داشته باشند. یکی از سطوحی که معمولا چاپ بر روی آن‌ها انجام‌ می‌شود پارچه و لباس است. برای چاپ بر روی پارچه از دستگاه کلندر استفاده‌ می‌کنند. این دستگاه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد چاپ بر روی سطوح پارچه ای را به بهترین شکل ممکن انجام‌ می‌دهد. به همین دلیل در کارگاه‌ها و مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

اگر‌ می‌خواهید در مورد  روش استفاده استفاهده از دستگاه کلندر و کاربردها و مزایای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه کلندر چیست؟

دستگاه کلندر نوعی دستگاه انتقال دهنده حرارت است که از آن برای ایجاد چاپ روی طوح مختلف مخصوصا پارچه استفاده‌ می‌کنند. این دستگاه مجهز به یک غلتک است که گردش آن همراه حرارت موجب تصعید جوهر و انتقال آن بر روی سطح پارچه‌ می‌گردد. خیلی از منابع این دستگاه را کلندر سابلیمیشن معرفی‌ می‌کنند. این دستگاه‌ها با طراحی خاصی که دارند چاپ روی پارچه و کاغذهای بزرگ را به راحتی فراهم نموده اند. آنچه موجب محبوبیت این دستگاه برای کارگاه‌های چاپ شده است بهره مندی آن از تکنولوژی سابلیمیشن بوده که کار با آن را بسیار ساده کرده و اپراتورها بدون نیاز به آموزش‌های پیشرفته‌ می‌توانند به خوبی با آن کار کنند. همچنین غلطک دستگاه حین کار با روغن داغ گرم‌ می‌شود و حرارت به طور یکنواخت در دستگاه توزیع شده و چاپ یکپارچه و با کیفیتی را انجام‌ می‌دهد.

نحوه کار دستگاه کلندر

روش استفاده از دستگاه کلندر بسیار ساده است و این دستگاه با ترکیب فشار و حرارت چاپ طرح‌ها روی پارچه را انجام‌ می‌دهد. این دستگاه دارای دو رولر بزرگ و رولر گرم شده است که رولر بزرگ به رولر گرم فشار وارد‌ می‌کند و پارچه‌ها با عبور از میان رولرها و اعمال حرارت و فشار بر روی آن‌ها چاپ‌ می‌شوند و طرح روی پارچه منتقل‌ می‌گردد. مراحل کار با دستگاه کلندر چاپ پارچه به صورت زیر است.

  • پارچه را داخل دستگاه قرار دهید و بین دو رولر هدایت نمایید.
  • رولر گرم با توجه به نوع پارچه و جوهر در دمای خاصی گرم‌ می‌شود.
  • طرح مد نظر برای چاپ بر روی سطح رولر گرم حک‌ می‌گردد.
  • جوهر بر روی رولر حک شده قرار‌ می‌گیرد و عبور پارچه از دستگاه موجب انتقال جوهر به پارچه‌ می‌شود.
  • رولر صاف به رولر گرم فشار وارد‌ می‌کند تا جوهر به شکل یکنواختی روی پارچه منتقل گردد.
  • در نهایت پارچه پیش از خروج از دستگاه از خنگ کننده عبور‌ می‌کند تا جوهر پارچه خنک شود و مانع از پخش شدن جوهر شود.
  • روش استفاده از دستگاه کلندر برای چاپ انواع طرح‌ها روی پارچه‌های مختلف مانند پنبه، ابریشم و پلی استر یکسان است و میزان دمای رولرها با توجه به نوع پارچه تعیین‌ می‌شود. کیفیت چاپ توسط دستگاه کلندر به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به کیفیت جوهر، فشار و دمای رولرها و کیفیت پارچه اشاره نمود.
مزایای استفاده از دستگاه کلندر پارچه

مزایای استفاده از دستگاه کلندر پارچه

دستگاه کلندر پیاده سازی فرآیند سابلیمیشن را به روش‌های مختلفی انجام‌ می‌دهد. از این رو‌ می‌توان گفت که در مقایسه با سایر دستگاه‌های سابلیمیشن مزایای خیلی متفاوت و متمایزی ندارد. این دستگاه‌ها مجهز به یک غلتک حرارتی هستند که گرم شدن آن از طریق انتقال حرارت به روغن انجام‌ می‌شود. این نحوه طراحی دستگاه موجب شده که حرارت به طور کاملا یکنواخت در سطح غلتک‌ها در جریان باشد و چاپ بر روی پارچه با بهترین کیفیت ممکن انجام شود.

از دیگر مزایای این دستگاه‌ می‌توان به کاربری ساده و راحت آن اشاره نمود که اپراتور با یک آموزش کوتاه چند ساعته به راحتی‌ می‌تواند از آن استفاده نماید. لازم است اشاره کنیم این دستگاه‌ها مجهز به سیستم حفاظتی جهت محافظت از نمد هستند که موجب افزایش کیفیت و طول عمر دستگاه‌ می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها صاحبان کارگاه‌ می‌توانند با استفاده از دستگاه کلندر چاپ روی پارچه و لباس را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.

کاربرد دستگاه کلندر

اکنون که با روش استفاده از دستگاه کلندر آشنا شدید بهتر است به کاربردهای گسترده این دستگاه نیز اشاره کنیم. این دستگاه به طور ویژه برای چاپ هایی با ابعاد بالا طراحی و تولید شده است. از این رو‌ می‌توان از این دستگاه برای چاپ پارچه هایی مانند رومبلی، روفرشی، پتو، موکت، شال، پرده و روسری و … استفاده نمود. بنابراین‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای راه اندازی تولیدی پوشاک باشد.

کاربرد دستگاه کلندر

قیمت دستگاه کلندر

قیمت دستگاه‌های کلندر با توجه به نوع دستگاه و مشخصات فنی که دارد متفاوت است. این دستگاه توسط برندهای مختلفی تولید‌ می‌شود که کیفیت و کارایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. دستگاه‌های کلندر برندهای معتبر و خارجی در مقایسه با سایر برندها از قیمت بالاتری برخوردار است.

خرید دستگاه کلندر

در هنگام خرید دستگاه کلندر بیشتر دقت کنید تا بتوانید متناسب با نیاز کسب وکار خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این باید به ابعاد و متراژ کارگاه نیز توجه داشته باشید و با دریافت مشاوره‌های لازم از افراد با تجربه در این زمینه بهترین مدل را خریداری نمایید. شرکت ارگ سیستم آپادنا با سابقه‌ای درخشان در زمینه واردات و عرضه انواع دستگاه‌های چاپ و همکاری با بهترین برندها همواره در کنار شماست تا بتوانید با تهیه تجهیزات و دستگاه‌های اصل و اورجینال کسب وکار خود را توسعه دهید و هزینه‌های خود را مدیریت نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا