اجتماعی

تداوم رگبار باران و خیزش گرد و خاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش روند بازار، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۷ مرداد) در مناطقی از شمال غرب کشور، استان گیلان، غرب مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه(۸ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش ادامه خواهد داشت و در مناطق ذکر شده واقع در جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد .

وی با تاکید بر اینکه طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: به‌تدریج دوشنبه(۹ مرداد) از مقدار ناپایداری در کشور کاسته می‌شود و فقط رگبارهای ضعیف در مناطق بیان شده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) نیز در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: روند افزایش نسبی دما به‌ویژه در شمال غرب سواحل شمالی همچنین در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز، مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می‌یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود که این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۸ مرداد ) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۹ مرداد) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان با دمای۱۷ و ۱۶ و اردبیل با دمای ۱۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

خبرنگار: زهرا آویژگان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا