اقتصادی

ریزش قیمت طلا ادامه دارد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به همراه نگرانی در مورد بالا رفتن دوباره نرخ بهره و همچنین افزایش ارزش دلار بر قیمت طلا در روز‌های اخیر تاثیر گذاشته است.

اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا در روز جمعه باعث افزایش نسبی قیمت طلا شد، اما این فلز گرانبها هفته گذشته را با ۱ درصد کاهش قیمت به پایان رساند که بدترین عملکرد آن طی یک ماه گذشته بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۳۹ سنت رسید.

بازار فلزات در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا متمرکز شده که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. بدین ترتیب دورنمای دقیق‌تری از شرایط بزرگترین اقتصاد دنیا به دست می‌آید.

گزارش تورم بالا در این کشور قیمت طلا را پایین آورده و ارزش دلار را بالاتر می‌برد.

دورنمای ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هفته‌هاست طلا را تحت تاثیر قرار داده است. تاجران علی رغم پایین آمدن رتبه اقتصاد آمریکا از نظر موسسه فیچ، همچنان دلار را ترجیح می‌دهند.

گزارش فیچ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را هم بالا برده که طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده تحت فشار قرار می‌دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۹ درصد افزایش، ۹۲۸ دلار و ۶۸ سنت معامله می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا