سیاسی

زمان سفر امیر قطر به ایران مشخص شد

فردا امیر قطر به دعوت رئیس‌جمهور به ایران سفر می‌کند. برنامه‌های این دیدار چیست؟

به گزارش روند بازار، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر فردا در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی به دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی، ‌به تهران سفر می‌کند.

براساس گزارش مهر، استقبال رسمی، ‌گفتگوی دوجانبه روسا و رایزنی هیئت‌های عالی دو کشور و مصاحبه مطبوعاتی رئیس‌جمهور و امیر قطر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر فردا در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی به دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی، ‌به تهران سفر می‌کند

رئیس‌جمهور دوم اسفند ۱۴۰۰ به دعوت رسمی امیر قطر و نیز به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز به دوحه سفر کرد. در جریان این سفر ۱۴ سند همکاری بین ایران و قطر به امضا مقامات ۲ کشور رسید.

پیش از این سفر اولین جلسه کمیته سیاسی مشترک به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و احمد حسن الحمادی دبیرکل وزارت خارجه قطر روز سه شنبه در تهران برگزار شد.

این جلسه در راستای اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های سیاسی مشترک بین وزارت امور خارجه دو کشور ایران و قطر انجام شد.

ایسنا در این رابطه گزارش داد، طبق اعلام مقامات ایران و قط این سفر جهت پیگیری و تلاش برای اجرای ۱۴ سند همکاری امضا شده بین مقامات دو کشور است.

این اسناد در زمینه‌های هواپیمایی، تجاری، کشتی‌رانی، رادیو و تلویزیون، سیاست خارجی (لغو روادید)، برق، استاندارد، فرهنگی و آموزشی از جمله مهم‌ترین اهداف سفر امیر قطر به ایران در حوره روابط دو جانبه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا