اقتصادی

اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی

تلاش برای اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با صداوسیما در پاسخ به این سوال که اکنون فصل جابجایی هاست و شاید تا زمان اتصال این سامانه بیشتر جابجایی‌ها انجام شده باشد گفت: اتصال سامانه، کاری برای اصلاح نهادی است که سال‌ها آن را دنبال کردیم و مربوط به فصل خاصی نیست؛ بنابراین بعد از اتصال به سازمان امور مالیاتی برای فصول و سال‌های آینده هم کاربردی است.

اصلانی درباره استقرار کامل سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (کد رهگیری) بعد از انتقال از وزارت صمت به وزارت راه وشهر سازی نیز گفت: مشاوران این سامانه در وزارت راه وشهر سازی مستقر شدند، اما هنوز زیر ساخت‌ها به طور کامل انجام نشده است.

اصلانی افزود: در حال حاضر براساس اطلاعات غیر رسمی ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار مشاور املاک در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۱۲۰ هزار مشاور املاک مجوز رسمی دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا