اقتصادی

سامسونگ در ۳۸ کشور برترین برند بازار موبایل شد

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی گذشته موفق شد به محبوب‌ترین برند موبایل در ۳۸ کشور تبدیل شود.

به گزارش روند بازار، محبوبیت سامسونگ در بازار‌های مختلف افزایش یافته و اکنون غول فناوری کره‌ای به برترین برند موبایل در ۳۸ کشور تبدیل شده است.

براساس تحقیقات کانترپوینت، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ در بازار موبایل ۷۴ کشور فعال بوده و موفق شده است در ۳۸ کشور به جایگاه برترین برند بازار موبایل برسد. در‌مقایسه‌با ۲۸ کشور سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳، سامسونگ توانسته است در ۱۰ کشور دیگر نیز به بیشترین محبوبیت برسد.

موفقیت چشمگیر گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 و برادرانش کمک شایانی به سامسونگ کرده است. سامسونگ در بازار‌های برزیل و لهستان و شیلی بیش از ۴۰ درصد سهم بازار را ازآنِ خود کرده است. کره‌ای‌ها حتی موفق شدند تا در نقطه‌ی امن گوشی آیفون، یعنی تایوان و سنگاپور و هنگ‌کنگ، به مقام اول دست پیدا کنند.

شرایط کاملاً به‌سود سامسونگ نیست و این شرکت جایگاه اول بازار‌های هند، دانمارک، بلژیک و هلند را به سایر تولید‌کنندگان واگذار کرده است. اپل و شیائومی به‌ترتیب در ۱۶ و ۸ کشور پیشرو هستند و درمقایسه‌با سال گذشته جایگاه اول را در ۸ و ۵ کشور از دست داده‌اند.

منبع
زومیت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا