اجتماعی

سرقت از خودرو حمل واکسن کرونا / حمل واکسن‌ها با تاکسی!

سارقان به خودرو حامل واکسن‌های کرونا که به مراکز واکسیناسیون در تهران منتقل می‌شدند، حمله کردند و ۳۰۰ واکسن کرونا را به سرقت بردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در چند وقت گذشته در دو مرحله از خودروهای حامل بار واکسن بعد از خروج از انبار واکسن وزارت بهداشت سرقت شده است.

نحوه سرقت‌ها به گفته شاهدان اینگونه بوده است که بعد از خروج خودروی حامل واکسن از انبارهای وزارت بهداشت، زورگیران به خودرو حمله کرده و بعد از ضرب و شتم راننده، واکسن‌ها را سرقت کرده‌اند.

تایید خبر سرقت‌ها از سوی جهانپور!

کیانوش جهانپو، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص این خبر گفت: دو مورد سرقت واکسن در چند مدت اخیر داشتیم.

این تاییدیه سخنگوی سازمان غذا و دارو در حالی بیان شد که هیچگونه اطلاع‌رسانی‌ای مبنی بر سرقت یا ردیابی دزدان توسط پلیس تهران اعلام نشده است.

نکته حائز اهمیت در این خبر این است که با توجه به اهمیت واکسن، برای نقل و انتقال این محموله‌های حساس چرا محافظ، خودروی منتقل‌کننده را همراهی نمی‌کند تا چنین سرقت‌هایی که دور از ذهن نیست رخ ندهد.

جهانپور در این خصوص که چرا خودروهای حامل واکسن محافظ ندارد گفت که وزیر سابق بهداشت – نمکی – در این خصوص به نیروی انتظامی نامه زده است (رکنا).

جزئیات خبر از زبان فرمانده نیروی انتظامی تهران

بر اساس جرئیات جدیدی که از این خبر منتشر شده است، سارقان بعد از خروج خودرو حامل واکسن از انبار وزارت بهداشت در منطقه یافت‌آباد، به خودرو حمله کرده و ضمن ضرب و شتم راننده واکسن‌ها را سرقت کردند.

سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن تائید این سرقت تاکید داشت که دو مورد سرقت نبوده و یک مورد بود در این سرقت ۳۰۰ واکسن به سرقت رفته است.

سردار رحیمی در خصوص جزئیات این سرقت گفت: فردی که مامور انتقال این واکسن‌ها از انبار وزارت بهداشت به مرکز واکسیناسیون بود یک زن بود. خودرویی که قرار بود واکسن‌ها با آن منتقل شود یک خودرو کرایه‌ای (تاکسی) بود و سارقان به خودرو حمله کرده و محموله واکسن را به سرقت بردند.

بنا بر این گزارش، این سرقت در یک ماه گذشته صورت گرفته و تحقیقات برای دستگیری عاملان این سرقت در دستور کار ماموران پلیس تهران قرار دارد (رکنا).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا