دانش و فناوری

محدود کردن سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در چین

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تا اواسط آگوست دستور محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های فناوری آمریکا در چین را امضا کند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه ریزی برای امضای یک فرمان اجرایی جهت محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های مهم فناوری ایالات متحده در چین تا اواسط ماه آگوست(مرداد-شهریور) است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با این مذاکرات داخلی گزارش داد که سرمایه گذاری های فناوری در چین تا اواسط آگوست انجام می شود.

بلومبرگ گزارش داد که این دستور بر روی نیمه هادی‌ها، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی تمرکز می کند و اضافه می کند که هیچ سرمایه گذاری موجود را تحت تاثیر قرار نمی دهد و فقط معاملات خاصی را ممنوع می کند.

دو وکیل آمریکایی نیز که ریاست کمیته‌ای متمرکز بر چین را بر عهده دارند، روز جمعه از دولت بایدن خواستند که محدودیت‌های صادراتی تراشه‌های هوش مصنوعی را در پی لابی‌گری‌های صنعت برای بدون تغییر ماندن قوانین تشدید کند.

تشدید احتمالی قوانین باعث نگرانی صاحبان فناوری شده، به طوری که مدیران ارشد انویدیا، اینتل و کوالکام هفته گذشته به واشنگتن سفر کردند تا با مقامات دولت دیدار و درباره سیاست چین گفت وگو کنند. همان روز با این بازدید، انجمن صنایع نیمه هادی، یک گروه صنعتی مستقر در ایالات متحده، از دولت بایدن خواست تا به این صنعت اجازه دهد تا دسترسی مداوم به بازار چین، بزرگترین بازار تجاری نیمه هادی های کالایی در جهان را داشته باشد.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا