اقتصادی

سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در طرح‌های اقتصادی کشور

رئیس صندوق توسعه ملی گفت: همزمان با ریاست رئیس‌جمهور شهید بر صندوق توسعه ملی شاهد سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد دلاری در طرح‌های اقتصادی کشور بودیم.

به گزارش روند بازار، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید همواره در تمامی بخش‌های اقتصادی به ویژه در صندوق توسعه ملی جانب حق را می‌گرفتند، گفت: صندوق توسعه ملی چندین سال است که از دولت‌ها مطالبه دارد و همواره در این مسئله که این مطالبات قرض به دولت بوده و یا به دولت ها بخشیده شده مشاجراتی وجود داشت اما همواره رئیس‌جمهور شهید جانب مردم را می‌گرفت.

وی ادامه داد: در دورانی که رئیس‌جمهور ریاست صندوق توسعه ملی را بر عهده داشت چندین مصوبه از جمله وصول مصالبات ۸ میلیارد دلاری انجام شد؛ همچنین سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد دلاری در طرح‌های صنعتی و در حوزه‌های آب، برق، گاز نفت، فولاد و پتروشیمی با دستور رئیس‌جمهور در قالب تفاهم نامه و یا قرارداد انجام شد.

غضنفری بیان کرد: در گذشته تنها صندوق توسعه ملی اقدام به پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌ها می‌کرد، اما بعد از مصوبه صندوق توسعه ملی مقرر شد که درصدی از  سود محصول را دریافت کنیم که این سود تا ۱۰ درصد هم شامل می‌شد.  

رئیس صندوق توسعه ملی با بیان اینکه این اقدامات و تفاهم نامه خود باعث افزایش درآمد‌های صندوق توسعه ملی شد، گفت: صندوق توسعه ملی با توجه به مصوبه اخیر در طرح‌های توجیه پذیر ورود کرده و از دورانی که صندوق توسعه ملی مانند قلکی برای دولت‌ها بود، عبور کردیم.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم، بندی را دنبال می‌کردیم که بتوانیم ۱۰۰ میلیارد دلار مطالباتی که از دولت‌های گذشته وجود داشت را دریافت کنیم که متاسفانه در مجمع تشخیص مصلحت رای کافی نیاورد  واگر این مطالبات از طریق ورود به میادین مشترک دریافت می‌شد، درآمد‌های صندوق چندین برابر افزایش می‌یافت. 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا