اقتصادی

بیت‌کوین ریزش می‌کند یا صعود؟

قیمت بیت‌کوین دوباره به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشت و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند احتمالا سناریو نزولی آن کمرنگ شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که همه سناریو نزولی برای بیت‌کوین متصور بودند، این ارز ناگهان رشد کرد و حالا دوباره بالای ۶۰ هزار  دلار معامله می‌شود.

داده‌های کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده بود و کارشناسان عقیده داشتند احتمالا این ارز تا محدوده ۵۷ هزار دلار و بعد از آن تا ۵۲ هزار دلار ریزش کند اما امروز دوباره کندل بالای ۶۰ هزار دلار بسته شد.

این اتفاق در نمودار بیت‌کوین به این معنی است که این ارز در رفتار نزولی خود تردید کرده و الگوی سر و شانه نزولی که بسیاری از تحلیلگران انتظارش را می‌کشیدند را باطل کرده است.

با این وجود هیچ تحلیلگری هدف نزولی طولانی مدت برای بیت‌کوین متصور نشده بود و آن‌ها که ریزش را متحمل می‌دانستند عقیده داشتند احتمالا فرصت خرید خوبی ایجاد می‌شود و روند صعودی از سر گرفته می‌شود.

یک اکانت توئیتر با آیدی بیت‌کوین نوشت: «من روز جمعه به بالای ۶۰ هزار دلار برمی‌گردم و بعد از این اصلاح، اولین هدفم ۷۳ هزار دلار و بعد از آن ۱۰۰ هزار دلار است.»

اگرچه بیت‌کوین دوباره به بالای ۶۰ هزار دلار رسیده است اما هنوز سناریو اصلاح این ارز بسیار محتمل است و فعلا باید منتظر سیگنال از سوی بازار باشیم.

آلت‌کوین‌ها

برخی از آلت‌کوین همراه با بیت‌کوین حرکت کردند اما بسیاری از آلت‌کوین‌ها از بیت‌کوین جا ماندند و این موضوع باعث خروج پول از این ارزها شد.

ارز دیجیتال شیبا در چند روز گذشته بازار رمزارزها را متحول کرده و رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال را به کلی تغییر داده است. بعد از رشد شیبا توجه‌ها به سمت ارز دیجیتال دوج‌کوین جلب شد و این ارز هم در ۲۴ ساعت گذشته رشد خوبی داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا