اقتصادی

اتفاقی جالب در بازار رمزارزها / چه تعداد بیت‌کوین از ۱۰ سال پیش فروخته نشده؟

شرکت تحلیلی گلس‌نود اخیر آماری منتشر کرده که نشان می‌دهد تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین (افرادی که بیش از ۱۰ سال پیش بیت‌کوین خریده‌اند) هنوز بیت‌کوین خود را نفروخته‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس توئیتی که شرکت گلس‌نود اخیرا به اشتراک گذاشته است، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین ( افرادی که بیش از ۱۰ سال پیش بیت‌کوین خریده‌اند) هنوز بیت‌کوین خود را نفروخته‌اند.

تعداد کیف‌پول‌هایی که بیش از ۱۰ سال فعال هستند، افزایش چشمگیری داشته است. میزان بیت‌کوینی که در این کیف‌پول‌ها ذخیره شده است هم به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی دو میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۴۹ بیت‌کوین رسیده است.

ده سال پیش و در سال ۲۰۱۲، بیت‌کوین که حالا بزرگترین رمزارز جهان به حساب می‌آید، قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار داشت. علاوه بر این، در آن زمان ساتوشی ناکاماتو، خالق اسرارآمیز بیت‌کوین با توسعه‌دهندگان از طریق ایمیل در ارتباط بود.

به نقل از یوتودی، در حالی که سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین هنوز سفت و سخت بیت‌کوین‌ها خود را نگه داشته‌اند، بسیاری دیگر از دارندگان بلندمدت این ارز دیجیتال هم به این قطار اضافه شده‌اند. دلیل پذیرش و سازگاری بیشتر بیت‌کوین، ورود سرمایه‌گذاران وال‌استریت و افراد مشهور به حوزه رمزارز بوده است=. افرادی چون پل تودور جونز، مارک کوبان، رابرت کیوساکی و ایلان ماسک. در جامعه رمزارز، به افرادی که ارزهای دیجیتال را برای بلندمدت خریداری می‌کنند، «دست‌های الماسی» می‌گویند.

از سوی دیگر، «دستهای کاغذی» یا سرمایه‌گذاران ضعیف افرادی هستند که به دنبال سود فوری در بازار رمزارزها هستند و با هر تنشی اقدام به فروش دارایی‌های بیت‌کوین خود می‌کنند. به عنوان مثال، آمار اضافی گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد کیف‌پول‌هایی که بیش از ۱۰۰ بیت‌کوین دارند به کمتر از ۱۵ هزار و ۶۵۰ عدد رسیده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا