اقتصادی

نفت ۹۰ دلاری چه سیگنالی برای برای ارز دیجیتال دارد؟

در حالی که تورم امریکا در بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر خود قیمت نفت تا ۹۰ دلار رشد کرده و به بالاترین قیمت ۷ سال اخیر خود رسیده است. رشد قیمت نفت چه سیگنالی برای ارز دیجیتال دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، علاوه بر افزایش بی‌سابقه تورم در آمریکا، اقتصاد بریتانیا هم با بحران تورمی که در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده دست و پنجه نرم می‌کند. بعد از همه‌گیری کویید۱۹ پرواز تورم در اکثر کشورهای دنیا به روی خروجی رسانه‌ها رفته است.

علاوه بر تورم مسئله انرژی هم یکی از دغدغه‌های این روزهای دولت‌ها است.

اخبار مرتبط

نفت به بالاترین قیمت ۷ سال اخیر خود رسیده و حالا سیاست‌مداران از اوج‌گیری دوباره تورم هراس دارند.

نفت و تورم همبستگی زیادی با یکدیگر دارند. افزایش قیمت انرژی به افزایش هزینه حمل‌ونقل و مشتقات نفتی (بنزین، گاز) منجر می‌شود و همین موضوع قیمت کالا و خدمات را افزایش و تورم ایجاد می‌کند.

پیش‌بینی قیمت نفت


عرضه نفت و انرژی در جهان با ابهامات و بحران‌های جدیدی همراه است و این موضوع می‌تواند دلیلی بر ادامه صعود قیمت نفت باشد.

روسیه دومین تولید‌کننده نفت در دنیا و شاهرگ اساسی گاز اروپا، تنش‌های زیادی با اوکراین دارد و این موضوع باعث شده تا عرضه نفت و گاز برای اروپا با ابهامات زیادی همراه باشد.

از طرفی درگیری نظامی یمن با امارات و عربستان باعث شده تا عرضه نفت در سراسر دنیا کاهش پیدا کند و طبیعتا تا زمانی که عرضه کم باشد، چشم‌انداز قیمت صعودی است.

کارشناسان عقیده دارند احتمالا قیمت هر بشکه نفت در میان‌مدت تا ۱۱۰ دلار رشد می‌کند.

قیمت نفت چه تاثیری بر بیت‌کوین دارد؟


فدرال رزرو در نشست ماهیانه خود اعلام کرد احتمالا در سال ۲۰۲۲ به دلیل مهار تورم از سیاست افزایش نرخ بهره استفاده می‌کند اما هفته پیش بود که اعلام کرد فعلا نرخ بهره ثابت می‌ماند.

فدرال رزرو گفته بود که احتمالا نرخ بهره را در چندین مقطع و به صورت پلکانی افزایش می‌دهد اما نرخ بهره در نوبت اول ثابت ماند.

حالا افزایش قیمت نفت دوباره سیگنالی صعودی برای تورم است و به نظر می‌رسد در صورت افزایش تورم، فدرال رزرو سیاست‌های ضدتورمی پیش می‌گیرد.

سیاست‌های ضد تورمی از جمله افزایش نرخ بهره، تاثیر منفی زیادی بر قیمت بیت‌کوین دارد و می‌تواند باعث ریزش این ارز شود.

بعد از خبر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال روندی نزولی گرفتند و احتمالا افزایش قیمت نفت و به تبع آن افزایش تورم باعث می‌شود تا سیاست‌های ضدتورمی فدرال رزرو شدت بگیرد.

زمانی که سیاست‌های ضدتورمی اعمال می‌شود اول دارایی‌های پررسک از پرتفوها حذف می‌شوند و این باعث فروش گسترده بیت‌کوین است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا