اقتصادی

سیگنال‌های منفی برای بیت‌کوین در همه تایم‌فریم‌ها!

هرچند نمی‌توان تنها تکیه بر مفاهیم تکنیکال به طور قطع بیان کرد که نمودار قیمتی یک دارایی چگونه پیش می‌رود اما اخباری که حول محوریت ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین بوده نیز سیگنال مثبتی برای سرمایه‌گذاران نداشته و غالبا منفی بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، هرچند نمی‌توان تنها تکیه بر مفاهیم تکنیکال به طور قطع بیان کرد که نمودار قیمتی یک دارایی چگونه پیش می‌رود، اما اخباری که حول محوریت ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین بوده نیز سیگنال مثبتی برای سرمایه‌گذاران نداشته و غالبا منفی بوده است.

سرمایه‌گذاران به مرور زمان قیمت‌های پایین‌تر را برای بیت‌کوین پذیرفته‌اند و دنبال فرصتی مناسب هستند تا دارایی خود را فروخته و از بازار خارج شوند.

روند نزولی بیت‌کوین در کوتاه‌مدت

این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت در کانال روند نزولی قرار دارد. این نشان‌دهنده بدبینی فزاینده در بین سرمایه‌گذاران است و می‌تواند این پیش‌بینی را به تریدرها بدهد که کاهش بیشتر بیت‌کوین در راه است.

این ارز در حال نزدیک شدن به سطح ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد بوده و ممکن است واکنش مثبتی را با توجه به حمایت مهم این محدوده، به همراه داشته باشد.

با این حال، شکست به سمت پایین از محدوده ۱۸ هزار و ۳۰۰ یک سیگنال منفی بوده و می‌تواند منجر به ریزش بیشتر شود.

احتمال بازگشت به کانال‌های بالاتر قیمتی


منحنی RSI یک روند افزایشی را نشان می‌دهد که می‌تواند یک سیگنال اولیه از بازگشت احتمالی روند به سمت بالا برای قیمت نیز باشد.

با وجود این، باید در نظر داشت که اینها تماما در کوتاه‌مدت است. اما ارز به طور کلی برای کوتاه‌مدت منفی ارزیابی می‌شود.

رشد ضعیف بیت‌کوین در میان‌مدت

بیت‌کوین در تحلیل تکنیکال میان‌مدت رشد ضعیفی را کانال روند نزولی داشته و به سقف کانال نزولی رسیده است.

در نمودار قیمت حمایت مهمی وجود ندارد و کاهش بیشتر قیمت محتمل است. در صورت واکنش مثبت، این ارز در ۳۵ هزار واحد مقاومت دارد. این ارز به طور کلی برای میان‌مدت منفی ارزیابی می‌شود.

پیش‌بینی روند نزولی در بلندمدت

بیت‌کوین در بلندمدت کف کانال روند صعودی را شکسته است که نشان‌دهنده رشد اولیه ضعیف است. این ارز یک سیگنال منفی با شکل‌گیری الگوی سر و شانه با شکست حمایت در ۳۱ هزار و ۵۰۰ داد.

سقوط بیشتر تا محدوده ۱۷ هزار یا پایین‌تر برای این ارز محتمل است. این ارز دارای حمایت در نقاط ۱۰ هزار و همچنین محدوده ۲۹ هزار است. منحنی RSI یک روند نزولی را نشان می‌دهد که می‌تواند سیگنال اولیه شروع روند نزولی برای قیمت نیز باشد. ارز به طور کلی برای بلندمدت منفی ارزیابی می‌شود.

بر اساس این تحلیل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، بهتر است قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال به خوبی همه شرایط و موقعیت‌ها را بسنجید. همچنین توصیه می‌شود با پولی وارد بازار شوید که از دست دادن آن زندگی شما را تحت تاثیر شدید قرار نمی‌دهد.

فرناز حیدری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا