کسب و کار

شرایط انجام گوگل ادز و تبلیغات آنلاین در ایران

دربارهٔ گوگل ادز و تبلیغات آنلاین چه می‌دانید؟ اگر به‌دنبال بهترین راه برای تبلیغات سایت خود هستید، پیشنهاد ما تبلیغات در گوگل ادز است. گوگل ادز همان تبلیغات کلیکی گوگل است. زمانی که کاربر کلمهٔ کلیدی را در گوگل سرچ می‌کند، سایت شما در صدر لیست گوگل نمایش داده می‌شود. از این طریق کاربر وارد سایت شما می‌شود و احتمال فروش کالا یا خدمات شما بیشتر می‌شود. با ما همراه باشید تا دربارهٔ تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر بدانید:

چرا تبلیغات در گوگل ادز؟

با این‌که گوگل، ایران را در فهرست تحریم خود قرار داده‌است، اما گوگل ادز و تبلیغات آنلاین هنوز هم یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است. بازدهی این روش از تبلیغات، به حدی زیاد است که هر روز شاهد تبلیغات بیشتر و بیشتر سایت‌های ایرانی هستیم. در ادامه مهم‌ترین دلایل برای تبلیغات در گوگل عنوان شده‌است:

  • مشتریان شما در گوگل هستند

طبق آمار الکسا، گوگل محبوب‌ترین موتور جست‌وجو در ایران است و به‌طور روزانه حدود ۳.۵ میلیارد جست‌وجو در گوگل انجام می‌شود. تبلیغ کردن در این فضا بسیار مؤثر خواهد بود، زیرا مشتریان برای خرید و کسب اطلاعات درمورد خدمات، ابتدا آن را در گوگل سرچ می‌کنند.

  • نمایش شما در صدر نتایج گوگل

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانید به گوگل ادز اطمینان کنید، نمایش دادن سایت شما در صدر نتایج در زمان تبلیغات است. معمولاً سایت‌هایی که در اول لیست گوگل قرار دارند، مورداعتمادتر و محبوب‌تر در نزد کاربران هستند، بنابراین امکان ورود به سایت شما در زمان تبلیغات افزایش پیدا می‌کند.

شرایط انجام گوگل ادز و تبلیغات آنلاین در ایران
  • مشتریان در لحظه به شما نیاز دارند

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند شما را به انجام تبلیغات در گوگل ترغیب کند، این است که در لحظه، مشتریان آماده خرید و دریافت خدمات هستند. برخلاف نمونه‌های دیگر تبلیغاتی که امکان خرید در لحظه مشتریان بسیار کم است، گوگل ادز و تبلیغات آنلاین مشتری را در لحظه به سایت شما ارجاع می‌دهد.

  • توجیه اقتصادی

تبلیغات گوگل ادز به تبلیغات کلیکی معروف است. این بدان معناست که گوگل سایت شما را به کاربران نشان می‌دهد، اما زمانی هزینهٔ تبلیغات از شما دریافت می‌شود که کاربر وارد سایت شما بشود، بنابراین پرداخت هرگونه هزینه برای این نوع از تبلیغات توجیه اقتصادی دارد. در ضمن کمتر نوع تبلیغاتی پیدا می‌شود که مشتری را به سایت شما ارجاع دهد و بعد هزینهٔ تبلیغات را دریافت کند.

  • بازدهی بالا

شما با انجام کمترین هزینه برای تبلیغات در گوگل، بیشترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. دریافت نتایج در لحظه بوده و ورودی سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. درصورتی‌که سایت شما آمادهٔ پذیرش مشتری باشد و هیچ‌گونه مشکلی جهت خرید و پرداخت وجود نداشته باشد، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید.

شرایط تبلیغات در گوگل چیست؟

اگر قصد دارید از گوگل ادز و تبلیغات آنلاین به‌منظور معرفی برند خود استفاده کنید و محصولات خود را به فروش برسانید، بهتر است که شرایط آن را هم در نظر بگیرید. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، بررسی سایت است. بهتر است قبل از انجام تبلیغات، تمام مشکلات فنی و ظاهری سایت را برطرف کنید.

برای این‌که تبلیغات گوگل بهترین نتیجه را داشته باشد، ورود کاربر به سایت تنها نیمی از راه است. داشتن سایت خوب و بدون مشکل، ۵۰% دیگر ماجرا را تشکیل می‌دهد. بعد از اطمینان از عملکرد سایت، باید یک حساب گوگل ادز باز کنید و حساب را شارژ کنید و کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید، اما متأسفانه باز کردن حساب گوگل ادز و شارژ آن و درخواست برای معرفی سایت، برای ایرانی‌ها به همین آسانی هم نیست. ازآنجایی‌که گوگل ایران را تحریم کرده‌است، ممکن است افزودن حساب گوگل انجام نشود و یا در صورت انجام شدن در هر مرحله حتی پس از پرداخت، اسپم شناخته شود.

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای دریافت حساب گوگل ادز، کمک گرفتن از شرکت‌های خدمات دیجیتال است. وی دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین شرکت‌هایی است که می‌توانید تبلیغات آنلاین خود را توسط آن انجام دهید. وی دیجیتال مارکتینگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حساب کاربری شما را در گوگل ادز ایجاد می‌کند و شارژ آن را انجام می‌دهد. در مدت کمتر از یک ساعت، می‌توانید تبلیغات خود را در گوگل مشاهده کنید. ازآنجایی‌که تبلیغات گوگل با ارزهای خارجی انجام می‌شود، وی دیجیتال مارکتینگ پنل‌های مختلف تبلیغاتی را با قیمت‌های مختلف و ارز ایرانی تهیه کرده‌است تا برای انجام تبلیغات در گوگل، هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشید.

گوگل ادز

تبلیغ گوگل از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت حساب کاربری گوگل، نوبت به ایجاد کمپین گوگل ادز و تبلیغات آنلاین می‌رسد. هر کمپین می‌تواند شامل یک یا چند گروه تبلیغاتی باشد و هر گروه تبلیغاتی هم می‌تواند یک یا چند تا تبلیغ داشته باشد. مهم‌ترین بخش هر تبلیغ در گوگل، شامل مواردی همچون عنوان اصلی تبلیغ، عنوان فرعی، متن توضیحی تبلیغ، لینک وب‌سایت است. کلمهٔ کلیدی درواقع همان عبارتی است که کاربران آن را در گوگل سرچ می‌کنند. انتخاب کلمات کلیدی اصلی و فرعی به‌صورت درست و اصولی اهمیت زیادی دارد، بنابراین اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، آن را به متخصص تبلیغات گوگل واگذار کنید.

گروه وی دیجیتال مارکتینگ علاوه‌بر کمک به شما برای انتخاب کلمهٔ کلیدی درست و پربازده، میزان ارتباط آگهی شما را نیز بررسی می‌کند و راهکارهای افزایش امتیاز آگهی را به شما ارائه می‌دهد. ارتباط آگهی درواقع معیاری است که میزان ارتباط کلمهٔ کلیدی و متن تبلیغ و صفحهٔ فرود سایت شما را بررسی می‌کند. هرچقدر ارتباط آگهی شما بیشتر باشد، میزان کلیک و امتیاز کیفیت را افزایش می‌دهد. هرچقدر امتیاز کیفیت آگهی شما بالاتر باشد، جایگاه تبلیغات شما در گوگل بالاتر می‌رود. البته تمام موارد بیان‌شده، باهم جایگاه آگهی شما را در لیست گوگل مشخص می‌کند. هر آگهی تبلیغاتی که بر طبق فاکتورهای گوگل امتیاز بیشتری دریافت کند، در صدر لیست نتایج نمایش داده می‌شود.

سخن پایانی

بسیاری از افراد زمانی که به‌دنبال خرید کالایی هستند، آن را در گوگل جست‌وجو می‌کنند، بنابراین انجام تبلیغات در فضای رقابتی گوگل، بهترین راه برای جذب مشتری است. گوگل ادز و تبلیغات آنلاین علاوه‌بر جذب مشتری، سبب معرفی برند شما نیز می‌شود. زمانی که کاربر برند شما را بشناسد، از دفعات بعد مستقیم برند شما را جست‌وجو می‌کند و خرید خود را از طریق سایت شما انجام می‌دهد. شاید بتوان این مورد را بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات در گوگل دانست. نظر شما در این باره چیست؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا