کسب و کار

دوره های تکنسین داروخانه

چکیده : با توجه به اینکه حرفه تکنسین داروخانه در حال حاضر در کشور ما دارای بازار کار خوبی است، شرکت در دوره آموزشی تکنسین داروخانه می تواند یک فرصت شغلی خوب برای شما باشد. با ثبت نام در این دوره، به عنوان یک تکنسین داروخانه و با داشتن مهارت های لازم، می توانید به دلیل نیاز بسیاری از داروخانه ها و بیمارستان ها به کار برید و مستقیماً در خدمت به بیماران و بهداشت جامعه باشید.

تکنسین داروخانه به داروساز کمک می‌کند تا داروهایی که بیمار سفارش می‌دهد، آماده کند. این حرفه‌ای که به عنوان نسخه‌خوان هم شناخته می‌شود، وظایف متعددی را عهده دار است. از جمله وظایف آن، مخلوط کردن داروها با یکدیگر، دریافت نسخه‌ها از بیماران و همچنین توزیع داروها به بیماران می‌باشد.

به عنوان یک تکنسین داروخانه، نقش مهمی در پیشبرد کار داروخانه و خدمت به بیمار بر عهده دارید. در حالی که در داروخانه‌های بزرگ، تمایز تکنسین داروخانه یا نسخه‌خوان از دکتر داروساز کمی سخت است، اما تفاوت‌های زیادی در وظایف این دو حرفه وجود دارد. در واقع، تکنسین داروخانه وظایف متعدد و عمومی‌تری نسبت به دکتر داروساز دارد.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و بریتانیا، دوره‌های آموزشی برای تکنسین داروخانه یکی از ملزومات شروع به کار در این حرفه است. امروزه، داروخانه‌ها بدون داشتن مدرک و انجام دوره‌های کارآموزی در داروخانه، اجازه استخدام به افراد را نمی‌دهند. به همین دلیل، آموزشگاه پارسیان در تبریز، دوره‌های آموزشی برای تکنسین داروخانه را برگزار می‌کند.

 علاقه‌مندان به حرفه تکنسین داروخانه، با ثبت نام در دوره‌های آموزشی مربوطه و دریافت مدرک در سطح ملی و بین‌المللی، می‌توان در دوره آموزش تکنسین داروخانه، مهارت های مورد نیاز برای اجرای امور مربوط به این حرفه به شما آموزش داده می شود. در این دوره، نحوه تهیه دارو، تزریق دارو، خلط دارو، نگهداری و ذخیره داروها، بررسی تاریخچه بیمار و اطلاعات پزشکی، بررسی تعارض داروها و ارتباط با بیمار و پزشک، و مهمترین مسائل مرتبط با بهداشت و ایمنی در داروخانه ها آموزش داده می شود.

در پایان دوره آموزش، شما به عنوان تکنسین داروخانه، می توانید در بیمارستان ها، داروخانه های شهری و روستایی، شرکت های دارویی، آزمایشگاه های پزشکی و سایر مراکز بهداشتی فعالیت کنید. همچنین، با داشتن مدرک بین المللی، می توانید در کشورهای دیگر نیز به عنوان تکنسین داروخانه فعالیت کنید.

دوره های تکنسین داروخانه

دوره های آموزشی نسخه پیچی داروخانه

با توجه به اینکه حرفه تکنسین داروخانه در حال حاضر در کشور ما دارای بازار کار خوبی است، شرکت در دوره آموزشی تکنسین داروخانه می تواند یک فرصت شغلی خوب برای شما باشد. با ثبت نام در این دوره، به عنوان یک تکنسین داروخانه و با داشتن مهارت های لازم، می توانید به دلیل نیاز بسیاری از داروخانه ها و بیمارستان ها به کار برید و مستقیماً در خدمت به بیماران و بهداشت جامعه باشید.

 دوره آموزش تکنسین داروخانه

آموزشگاه پارسیان با برگزاری دوره آموزش تکنسین داروخانه با آموزش نسخه خوانی  داروخانه در جهت پیشرفت شما عزیزان گام مثبتی برداشته است. در این دوره آموزشی شما می توانید اطلاعات لازم را در زمینه خواندن لاتین داروها و به کارگیری اصول اخلاقی در داروخانه یاد بگیرید و می توانید روش های مدیریت و سازماندهی انبار داروها و بررسی کمبود داروها را به طور کامل فرا بگیرید.

نحوه برگزاری کلاس های آموزش تکنسین داروخانه در آموزشگاه پارسیان به این صورت می باشد که جدیدترین روش های روز دنیا برای این منظور به شما آموزش داده می شود و مقالات آموزشی مدرن در این زمینه به شما معرفی می شود.

سرفصل های دوره تکنسین داروخانه

  • اشکال دارویی
  • دسته های درمانی داروها
  • فرآورده های آرایشی بهداشتی
  • داروهای گیاهی
  • تجهیزات پزشکی
  • نسخه خوانی و قفسه چینی دارو
  • قیمت گذاری داروها
  • مهارتهای خاص کار در داروخانه

تکنسین داروخانه چیست؟

تکنسین داروخانه  فردی آموزش‌دیده است که عموما وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌کنندگان و هم با پزشک و پرسنل داروخانه در ارتباط و تعامل است، بنابراین در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد

در دوره آموزش تکنسین داروخانه در تبریز شما می توانید با شکل انواع دارو ، نوع داروی نوشته شده در نسخه و تعداد دارو و به‌طورکلی نسخه خوانی به طور کامل آشنا شده و میتوانید در زمینه‌ فرآورده های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی که در داروخانه‌ها موجودند آشنایی لازم را به دست آورید.

تکنسین داروخانه چه کارهایی انجام می‌دهد؟

  • تکنسین داروخانه تحت نظر دکتر داروساز عمده فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:
  • تحویل گرفتن نسخه، خواندن نسخه، جمع‌آوری و تحویل دارو به بیمار
  • بسته‌بندی و لیبل زدن به داروها بر اساس نسخه
  • دادن اطلاعات به بیمار در مورد دارو، تداخل دارویی، نحوه مصرف و عوارض احتمالی
  • مدیریت و سازماندهی انبار داروها؛ بررسی کمبود داروها، تاریخ انقضا، نحوه نگهداری (یخچالی و غیربخچالی) و …
  • سفارش دارو و چیدن داروها در قفسه
  • کمک به داروساز در ساخت دارو
  • دریافت وجه از بیمار
  • ثبت اطلاعات بیمار، اطلاعات دارویی بیمار و انجام کارهای مرتبط با بیمه
  • دادن مشاوره در مورد بیماری‌های عمومی، وسایل آرایشی و بهداشتی، داروهای گیاهی، مکمل‌ها و …
  • رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات
  • تنظیم ملاقات بین بیمار و دکتر داروساز؛ در موارد که بیمار نیاز به مشاوره تخصصی دارد
  • همکاری با متخصصین بهداشت و مراقبت و فرآهم‌آوری اطلاعات برای آنها

چه کسانی می توانند در دوره تکنسین داروخانه شرکت کنند؟

دوره تکنسین داروخانه برای عموم و علاقمندان به این رشته آزاد می باشد. بسیاری از افراد گمان می کنند که برای شرکت در کلاس تکنسین داروخانه باید مدرک خاصی داشته باشند و یا حتما دانشجوی رشته داروسازی باشند. اما لازم است بدانید که از آنجایی که آموزشگاه پارسیان در تبریز تمامی مباحث مربوط به تکنسین داروخانه را از مقدماتی تا پیشرفته آموزش می دهد، از این رو افراد بدون هیچگونه پیش نیازی می توانند در دوره تکنسین داروخانه شرکت کنند.

تکنسین داروخانه به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

مهارت خدمت‌دهی: تکنسین داروخانه وقت زیادی از کارش را صرف تعامل با مشتری می‌کند؛ نتیجتا مودب بودن در قبال مشتری و کمک کردن به او به شیوه‌ای مناسب بسیار حائز اهمیت است.

مهارت جزئی‌نگری: گرچه دکتر داروساز مسئول اصلی داروخانه است، ولی تکنسین داروخانه نیز می‌بایست حداکثر دقت و جزئی‌نگری را در مورد داروهای بیمار داشته باشد تا اشتباه انسانی به حداقل برسد و سلامتی بیمار به خطر نیافتد.

مهارت شنیدن: تکنسین داروخانه باید تعامل مناسبی با دکتر داروساز داشته باشد و دستورات او را به خوبی اجرا کند. همچنین باید به صحبت‌های بیماران و مراجعه‌کنندگان به دقت گوش دهد تا نیازهای آنها را درک و به درستی راهنمایی‌شان کند.

مهارت ریاضی: از آنجایی که تکنسین دائما با شمارش قرص‌ها و ترکیب‌های متفاوت داروها سر و کار دارد، باید درک مناسبی از مفاهیم ابتدایی ریاضی داشته باشد.

مهارت مدیریت و سازمان‌دهی: تکنسین داروخانه یعنی تعادل برقرار کردن بین مسئولیت‌های متفاوت. تکنسین باید مهارت سازماندهی خوبی داشته باشد تا همزمان که کارهای محوله داروساز را انجام می‌دهد، بتواند به مشتریان و بیماران هم کمک کند.

بازار کار دوره آموزش تکنسین داروخانه

دوره آموزش تکنسین داروخانه مناسب برای کسانی است که قصد دارند در داروخانه و یا مراکز بیمه مشغول به کار شوند و با توجه به تعدد داروخانه‌ها این دوره می تواند بازار کار خوبی در ایران داشته باشد.

 با حضور در کلاس آموزش تکنسین داروخانه میتوانید به سرعت در مراکزی مانند داروخانه و شرکت های بیمه استخدام شوید به همین دلیل کافی است تمام مطالب آموزشی این دوره را به طور کامل یاد بگیرید تا بتوانید به سرعت وارد بازار کار شوید

شماره تلفن چهار رقمی ما(برای تماس از شهر تبریز نیاز به گرفتن کد ۰۴۱ نمی باشد.):

۰۴۱۴۱۶۴

شعبه یک: خ آزادی-خ جدیری جنوبی ساختمان ۱۷

شعبه دوم: سه راهی طالقانی روبه روی مصلی

شعبه سوم:خ آزادی-بعد از رو گذر ابوریحان

واتساپ و تلگرام:

۰۹۳۹۳۰۹۰۵۹۵

۰۹۳۶۱۳۶۴۱۶۴

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا