اجتماعی

شیوع سه ویروس تنفسی در جامعه / ماسک بزنید

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری نسبت به استفاده از ماسک به منظور جلوگیری از ابتلا به سه ویروس که این روزها شیوع بیشتری یافته، هشدار داد.

به گزارش روند بازار، محمدرضا هاشمیان در برنامه صبح وگفتگو با اشاره به بالا تر بودن آمار بستریِ بیماران مبتلا به ویروس RSV در کودکان نسبت به ویروس کووید و آنفولانزا گفت: این ویروس قدیمی است ولی این روزها در دنیا بیشتر سر و صدا کرده است.

وی افزود: درمان این ویروس هم خاص نیست و عموما حمایتی است ولی تست‌های تشخیصی باید درست باشد.

هاشمیان با اشاره به بستری ۲۶۰۰ کودک در سوئد ظرف دو سال اخیر گفت: ۳۴درصد اینها به کرونا، ۱۶ درصد به آنفولانزا و ۴۸ درصد به RSV مبتلا شدند.

این پزشک متخصص با بیان این که هر سه ویروس برای بزرگسالان هم درگیری ایجاد می کند، اظهار کرد: نرخ بستری برای این سه ویروس نسبت به روزهای قبل در برخی نقاط دنیا کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که در کشورمان گزارش رسمی هنوز نسبت به این ویروس جهش یافته وجود ندارد، گفت: امیدواریم وزارت بهداشت با دقت ردیابی کند و با افزایش تعداد تست‌ها در این رابطه گزارش دهد.

هاشمیان با اشاره به این که ویروس JN1 خود از انواع جهش یافته اومیکرون می باشد که سرایت بالایی دارد ولی شدت آن بسیار کمتر از هم نوعان خود می باشد، گفت: این خبر خوبی است که شدت بیماری نسبت به گذشته افزایش پیدا نکرده است.

وی با بیان این که برخی مبتلایان به کووید همچنان علایمی نظیر درد و مشکلات خواب و… را همراه خود دارند، گفت: این ها باید از روانپزشکان نیز استفاده کنند چون بعضا برخی علایم به دارو نیاز دارد و اگر برخی مردم نسبت به بیماری های روحی نیز احساس ناراحتی می کنند، نیاز به دارو هم پیدا می کنند.

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری با بیان این که کووید همچنان وجود دارد ولی نرخ ابتلای آن بسیار کاهش یافته، گفت: در پاندمی به سر نمی بریم و همواره چک کرده و درمان را شروع می کنیم ولی افراد بدحال بیشتر باید نسبت به تشخیص و بستری شدن را رعایت کنند ولی افرادی که به سرما خوردگی مبتلا می شوند، به یکی از سه ویروس ذکر شده مبتلا شده اند و درمان شان نیز همان اقدامات همیشگی است.

هاشمیان لزوم استفاده از ماسک را گوشزد کرد و گفت: اگر یک بیمار در محیطی شلوغ نظیر مترو یا اتوبوس قرار گیرد، ببینید چه اتفاقی برای افراد سالخورده یا مستعد می افتد؟ از این رو افراد باید رعایت کرده و سعی کنند بیمار نشوند.

منبع
خبرگزاری فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا