اقتصادی

صادرات طلای سرخ ۶۳ درصد افزایش یافت

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۴ ماهه گمرک، صادرات طلای سرخ نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۳ درصد رشد داشته است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای غلامرضا میری از ثبات نسبی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلون تومان، زعفران پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، نگین ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان، سرگل ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان و سوپرنگین ۴۸ تا ۵۰ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه کمتر از ۴۰ روز تا برداشت زعفران نو زمان باقی است، افزود: با توجه به آنکه گیاه زعفران زیر زمین است، از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید زعفران داشت.

میری درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار ۴ ماهه گمرک صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته است و همواره پیش بینی می‌شود که روند صعودی صادرات ادامه یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به ازدیاد زوار در تعطیلات تابستان و محرم و سفر به مشهد، تقاضا برای خرید زعفران در بازار افزایش یافته است که این امر در رونق بازار بی تاثیر نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا