اقتصادی

صدور شناسه رهگیری برای ۷۰۰ میلیون کالا

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۰۰ میلیون قطعه کالا شناسه رهگیری گرفته‌اند که نشانگر اقبال تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالاست.


به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، محمدمهدی برادران گفت: در سال گذشته تنها ۱۲ میلیون قطعه کالا شناسه رهگیری داشتند که این آمار به ۷۰۰ میلیون قطعه رسیده است.

وی افزود: وجود شناسه رهگیری در کالاها ضمانت است که اصل بودن کالا را نشان می‌دهد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه کالاها با شناسه رهگیری در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود، گفت: تولیدکنندگان ثابت کرده‌اند که می‌توانند بازار داخلی را تامین کنند و نیاز به واردات بی‌رویه یا قاچاق نیست.

برادران تاکید کرد: مردم در خرید کالا به شناسه رهیگری توجه کنند که این شناسه‌ها نشانگر ضمانت کالاهاست.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکید بر روی اصل بودن طلا و جواهرات داریم، ادامه داد: وزارت صمت مسئولیتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا دارد؛ در همین راستا پنج گروه کالایی از جمله لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو، دخانیات، طلا و جواهرات و محصولات آرایشی و پتروشیمی را هدف‌گذاری کردیم.

معاون وزیر صمت گفت: تاکید ما بر روی اصل بودن کالاها از جمله طلا و جواهرات، محصولات پتروشیمی و آرایشی است و این کالاها، نمونه تقلبی دارند که در این عرصه ورود خواهیم کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا