اقتصادی

صعود بیت‌کوین یا زمستان رمزارزها؟ / ۵ پیش‌بینی از آینده بیت‌کوین

اخبار و تحلیل‌ها از بازار رمزارزها در دو ماه گذشته نفس‌گیر بود. یک تحلیلگر می‌گفت زمستان رمزارزها در راه است و دیگری ادعا می‌کرد بازار رشد می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اخبار و تحلیل‌ها از بازار رمزارزها در دو ماه گذشته نفس‌گیر بود. یک تحلیلگر می‌گفت زمستان رمزارزها در راه است و دیگری ادعا می‌کرد بازار رشد می‌کند.

بازار رمزارزها در دو ماه گذشته با چالش‌های زیادی از جمله سیاست‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، حمله روسیه به اوکراین و حالا هم فرمان اجرایی رمزارزها دست و پنجه نرم کرد. نکته مثبت این است که بیت‌کوین توانسته قیمت را در محدوده حمایتی معتبری حفظ کند.

تجاوز روسیه به اوکراین و تحریم این کشور از سمت غرب این گمانه‌زنی را مطرح کرد که احتمالا رمزارزها به دلیل یورش روسیه و اوکراین به رمزارزها، رشد می‌کنند. اما آیا جنگ بهشت رمزارزها خواهد بود؟

تحلیلگران تکنیکال بیشتر به نمودار توجه دارند تا اتفاقات. الگوهای معاملاتی، عرضه و تقاضا و سطوح برای این تحلیلگران مهم‌تر است.

سناریو گاو نر


کتی استاکتون، بنیانگذار fairlead strategies این روشی تکنیکال استفاده می‌کند که آن را ابر روزانه یا ابر هفتگی نام‌گذاری کرده است. این روش نوعی از شاخص‌ها را نشان می‌دهد که سطوح حمایت فنی و مقاومت را نشان می‌دهند. او عقیده دارد مقاومت بعدی بیت‌کوین در محدوده ۵۰ تا ۵۱ هزار دلار است. او عقیده دارد سطح کلیدی بیت‌کوین ۵۵ هزار دلار است.

ران ویلیامز، بنیانگذار RW Market مقاومت جدی بیت‌کوین را محدوده ۴۵ تا ۴۶ هزار دلار می‌داند. او عقیده دارد اگر این محدوده مقاومت شکسته شود الگوهای صعودی شکل می‌گیرند. هر چند همین الان هم به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی الگوهای صعودی در نمودار ارزهای دیجیتال دیده می‌شود.

کریستوفر گرافتون، مدیرعامل Vectisma Ltd هم عقیده دارد مقاومت ۴۵ هزار دلار بسیار مهم است و اگر این محدوده شکسته شود احتمالا رشد تا ۵۴ هزار دلار ادامه دارد.

سناریو خرس نزولی


زمستان رمزارزها واژه‌ای بود که در دو ماه گذشته لرزه به جان فعالان بازار رمزارزها انداخت. وقتی از زمستان بازار رمزارزها حرف می‌زنیم یعنی بازار ریزش سنگینی می‌کند و بعد از آن برای رشد دوباره فرصت زیادی نیاز است. فعالان بازار در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ زمستان رمزارزها را تجربه کردند. آنجا که بیت‌کوین از حدود ۲۰ هزار دلار به زیر ۱۰ هزار دلار ریزش کرد و مدت زیادی طول کشید تا قیمت بازگردد.

جاناتان چیزمن، رئیس فروش سازمانی در صرافی FTX سناریو نزولی بازار را محتمل می‌داند. او عقیده دارد محدوده ۳۳ تا ۲۹ هزار دلار زنگ خطر برای شروع زمستان است. بعید نیست که با افزایش نرخ بهره در آمریکا بیت‌کوین این سطوح کلیدی را از دست بدهد.

بلومبرگ در مقاله سطح ۲۰ هزار دلار را سطحی مهم برای بازار رمزارزها می‌داند. اگر زمستان رمزارزها شروع شود احتمالا بیت‌کوین زیر ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

اندی داد، تحلیلگر فنی در لوئیس کپیتال مارکتز هم می‌گوید: بیت‌کوین در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه نزولی در نمودار بلندمدت است. اگر این الگو کامل شود احتمالا هدف بیت‌کوین حدود ۱۷ هزار دلار است. این یعنی اگر زمستان رمزارزها شروع شود احتمالا بیت‌کوین ۷۵ درصد زیر سقف قیمتی خود در ماه نوامبر معامله می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا