کسب و کار

ضرورت توسعه شرکت های لجستیکی طرف سوم و طرف چهارم

چکیده : استفاده از خدمات شرکت های لجستیکی طرف سوم باعث افزایش چابکی ، کاهش ریسک های لجستیکی ، اثربخشی هزینه ها و افزایش سطح سرویس در خدمات خواهد شد. همچنین استفاده از خدمات شرکت های لجستیک طرف چهارم نیز روندی جدید در برون سپاری فرایندهای مدیریت زنجیره تامین در دنیا می باشد. بازار خدمات لجستیکی طرف چهارم یکی از بازارهای نوظهور و در حال توسعه در کشورهای پیشرفته می باشد.

رابین لجستیک یک شرکت تخصصی خدمات لجستیکی طرف سوم (۳PL ) و لجستیکی طرف چهارم (۴PL ) می باشد.

رابین لجستیک ، معتمد لجستیکی

معرفی خدمات لجستیکی طرف سوم “رابین لجستیک” Third Party Logistics (3PL)

شرکت‌ لجستیکی طرف سوم رابین لجستیک یک شرکت خدماتی می باشد. سازمان‌های تولیدی و واردکنندگان کالا و صاحبان برند و کالا ، کل یا بخشی از امور لجستیکی خود را به رابین لجستیک برونسپاری می‌کنند. رابین لجستیک توزیع و تحویل سفارشات در کلیه کانال های توزیع را به صورت تخصصی انجام می دهد ، کانال های توزیع خرده فروشی که خدمات رابین لجستیک در آن وجود دارد عبارتند از : کانال توزیع داروخانه ای ، گالری و مراکز بهداشتی و آرایشی ، سوپر مارکت های ، شرکت های آنلاین و فروشگاه های زنجیره ای ، نمایندگی ها ، تعاونی ها ، هورکا (هتل ، رستوران و کافی شاپ ).

یکی از خدمات تخصصی رابین لجستیک، ارائه خدمات جامع لجستیک فروشگاه زنجیره‌ ای می باشد، صاحبان کالا که مصوبه ورود به فروشگاه های زنجیره ای دارند ، با برونسپاری فرآیندها و فعالیت های لجستیکی خود ، بر روی فرآیندهای تأمین و فروش کالا متمرکز می شوند و این همکاری و برونسپاری، مزیت رقابتی پایداری را برای برندها امکان پذیر می نماید. رابین لجستیک یک شرکت پخش تخصصی فروشگاه های زنجیره ای است که بر روی خدمات لجستیکی زیر متمرکز می باشد : خدمات دریافت ، انبارش ، آماده سازی سفارشات ، برنامه ریزی ارسال ، حمل و نقل ، تحویل سفارشات و دریافت اسناد ، لجستیک معکوس ، ارائه گزارشات آنلاین از وضعیت سفارشات

شرکت لجستیکی طرف سوم رابین لجستیک ” – ۳PL

عبارت ۳PL مخفف Third-Party Logistics Provider است، همانطور که از نام آن پیداست یک شرکت تخصصی و پیمانکاری خدمات لجستیک است که به صورت طرف سوم خدمات لجستیکی را ارائه می نماید. شرکت‌های تولیدی می‌توانند مواردی همچون خدمات اصلی انبارداری-تخصصی، عملیات یکپارچه‌سازی و پیوستگی کار حمل تا تحویل و انبارداری و لجستیک معکوس را برون سپاری کنند. رابین لجستیک تمامی این موارد را به صورت یکپارچه و متمرکز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تمامی این وظایف را با خیال راحت به این شرکت بسپارید.

ضرورت خدمات لجستیکی رابین لجستیکدر کانال فروشگاه های زنجیره ای

تأمین کننده ها و شرکت هایی که با فروشگاه های زنجیره ای در اتباط هستند ، با دو مشکل اصلی لجستیک برای ارسال سفارشات فروشگاه های زنجیره ای روبرو هستند :

  1. بخش زیادی از سفارشات کمتر از یک حامل اقتصادی می باشند (LTL ) و اصطلاحاً سفارشات به صورت خرده باری می باشد، بنابراین هزینه ارسال این سفارشات برای تأمین کننده های فروشگاه های زنجیره ای زیاد است.
  2. از طرفی اهمیت زمان تحویل و تعهد سطح سرویس توسط تأمین کننده ها به فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد و سفارشات باید سریع تر و در زمان مشخص به فروشگاه تحویل شود.

حل این قبیل مشکلات با استفاده از تکنیک برتر لجستیکی کراس داک ( سکوی متقاطع یا بارانداز متقاطع ) امکان پذیر می باشد. رابین لجستیک با هدف تجمیع سفارشات تأمین کنندگان مختلف و تحویل سفارشات تأمین کنندگان مختلف به یک فروشگاه به صورت متمرکز ، این خدمت را ارائه می نماید. در واقع تأمین کنندگان و صاحبان کالایی که انبار پخش و توزیع در اختیار دارند ، می توانند سفارشات خود آماده و به صورت روزانه به انبار مرکزی رابین لجستیک تحویل نمایند و رابین لجستیک بر اساس برنامه ریزی ارسال و مسیر بندی و با تجمیع سفارشات تأمین کنند های مختلف نسبت به ارسال و تحویل سفارشات اقدام می نماید.

همچنین عمده تأمین کنندگان بعد از مدتی همکاری به این جمع بندی می رسند که ، خدمات انبارداری و پردازش و آماده سازی سفارشات را نیز در کنار موضوع ارسال و حمل سفارشات به رابین لجستیک برون سپاری نمایند. این شرکت ها از خدمات جامع رابین لجستیک استفاده می کنند و با تمرکز بیشتر بر روی فرآیندهای بازاریابی و فروش و تأمین کالا می پردازند.

تمامی این اقدامات بر بستر یک نرم افزار جامع و یکپارچه به صاحبان کالا ارائه می شود و صاحبان کالا به صورت آنلاین و در لحظه می توانند وضعیت موجودی کالا ، وضعیت سفارشات و تحویل سفارشات ، وضعیت برگشت اسناد و رسید تحویل به فروشگاه ، گزارشات مدیریتی و هزینه به فروش و … را داشته باشند.

مزایای استفاده از خدمات لجستیکی طرف سوم رابین لجستیک

رابین لجستیک ، خدمات لجستیکی طرف سوم را با شرایط بسیار عالی برای شما انجام می‌دهد. این شرکت در حالی که مسئولیت کامل لجستیک محصولات شما را برعهده می‌گیرد به شما امکان می‌دهد تا با خیالی آسوده به سایر فرآیندهای کسب و کار خود متمرکز شوید.

  1. امکان تمرکز برروی کارهای مهم دیگر

با انتخاب “رابین لجستیک” به عنوان پیمانکار لجستیکی خود ، دیگر با مسائل و مشکلاتی که در زمینه انبارداری و عرضه محصول و درگیری با پرسنل انبار و توزیع و راننده ها و موضوعات مربوطه وجود دارد، روبرو نخواهند شد. برهمین اساس می‌توان بر روی کارهای مهم دیگر تمرکز کرد؛ این در حالی است که رابین به عنوان شریک تجاری شما کلیه خدمات لجستیکی را انجام خواهد داد.

  1. قرارداد رسمی و پاسخگویی

با توجه به عقد قرارداد رسمی با یک شرکت تخصصی ، موضوعات پاسخ گویی در خصوص موجودی انبار و برگشت اسناد و مغایرت ها و موضوعاتی از این دست که واحد مالی با آن درگیر می باشد بر عهده یک شخصیت حقوقی می باشد و رابین لجستیک ضمن ارائه فاکتور رسمی و مفاصا حساب بیمه و پاسخگویی ، مزیت بسیار خوبی برای سازمان ها در رفع این مشکل خواهد بود. با رابین لجستیک ، دیگر نگرانی در مورد نگهداری و مدیریت موجودی محصولات وجود نخواهد داشت. این مسئله نه تنها موجب صرفه‌جویی در سرمایه، بلکه باعث کاهش نگرانی تعهد سرمایه نیز می‌شود.

  1. کاهش هزینه ها

صاحبان کالایی که با “رابین لجستیک ” قرارداد می‌بندند، در بسیاری از زمینه‌ها با کاهش هزینه های لجستیکی روبرو می‌شوند. یک نکته مهم این است که عموماً هزینه های لجستیکی برای صاحبان کالا به نوعی از یک هزینه ثابت می باشد و در مواقع رکود و افت فروش و نوسانات این هزینه کماکان برای صاحبان کالا وجود دارد ، ولی با برون سپاری خدمات لجستیکی به رابین لجستیک و نوع قرارداد و همکاری ، هزینه ها با توجه به حجم موجودی و برنامه ارسال محاسبه می شود و این موضوع باعث می شود که هزینه های لجستیکی به کارتن قابل محاسبه و به صورت یک هزینه متغیر تبدیل و قابل محاسبه خواهد باشد.

  1. افزایش سطح سرویس

با توجه به تعدد تأمین کنندگان و تعدد ارسال سفارشات به فروشگاه های زنجیره ای ، صاحبان کالایی که از خدمات “رابین لجستیک ” در ارسال سفارشات به فروشگاه های زنجیره ای استفاده می کنند ، رشد سطح سرویس و در ادامه رشد فروش خواهند داشت.

 لجستیک مویرگی

رابین لجستیک، شرکت لجستیک تخصصی خدمات مویرگی بوده که خدمات توزیع کالاها را تا پایین‌ترین سطح کانال توزیع (خرده‌فروش) را ارائه می دهد. بهتر است بدانید که لجستیک مویرگی فقط به سازمان‌های عرضه‌کننده‌ محصولات صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی اختصاص ندارد. بلکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان و انواع ابزارآلات صنعتی و مصرفی می‌توانند با کمک مدیریت پخش مویرگی از مزایای فراوان آن استفاده کنند.

رابین لجستیکارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف چهارم :   FOUR PARTY LOGISTICS (4PL)

رابین لجستیک با ارائه خدمات لجستیکی ۴PL به‌صورت یک شرکت مستقل عمل می‌کند. اساس فعالیت خدمات لجستیکی طرف چهارم دیگر بر پایه دارایی‌های سرمایه‌ای خدمات لجستیکی مانند وسایل حمل ‌و نقل و نگهداری نیست؛ بلکه از نوع یکپارچه‌کنندگی است. بدان معنا که قابلیت‌ها، منابع و فناوری‌های سازمان خود را با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها (تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و حتی دیگر شرکت‌های PL3 ) یکپارچه کرده و بدین وسیله راه حل‌های مدیریت زنجیره تأمین جامع را برای مشتریان خود طراحی، ایجاد و اجرا می‌کند. در واقع رابین لجستیک در اینجا بیشتر نقش مدیریت را دارد که بر زنجیره تأمین با هدف بهره‌وری بالاتر به امر نظارت و ساده‌تر کردن امور می‌پردازد. در واقع شرکت های به جای راه اندازی و ایجاد واحد مدیریت زنجیره تأمین ، این واحد و این بخش را به یک شرکت تخصصی مانند “رابین لجستیک ” برونسپاری می کنند و به نوعی شرکت لجستیکی طرف چهارم وظیفه مدیریت زنجیره تامین و بهبود در شاخص های عملکردی زنجیره تامین را در قالب قرارداد همکاری با شرکت ها بر عهده خواهد داشت.  

رابین لجستیک شرکت ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی کارآمد و موفق در ایران است که با شناخت نیازها و دغدغه‌های صاحبان کالا و مشکلات و چالش‌های انبارش و حمل و نقل سعی بر ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان کالا دارد. این شرکت به واسطه استانداردسازی فرایندهای عملیاتی و مکانیزه نمودن این فرایندها بر بستر IT، خدمات لجستیک قابل قبولی را به صاحبان کالا ارائه می‌دهد.

برای استفاده از خدمات رابین لجستیک و دریافت اطلاعات بیشتر کافی است درخواست خود را در بخش درخواست خدمات ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و شما را از مزیت‌های شراکت با رابین لجستیک آگاه خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان رابین لجستیک از صفحه تماس با ما و درخواست خدمات وب سایت شرکت رابین در ارتباط باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا