کسب و کار

مزایا و معایب کابینت ام دی اف

چکیده : در این مقاله به توضیح جامع مزایا و معایب کابینت ام دی اف پرداختیم تا بتوانید در هنگام خرید کابینت ام دی اف اطلاعات بیشتری داشته باشید.

مزایای کابینت ام دی اف

  • استحکام و مقاومت بالا

کابینت های ساخته شده از هسته ام دی اف به دلیل فشرده بودن هسته آنها از، دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر بار سنگین ظروفی که داخل آن قرار می گیرد مقاومت می کنند. کابینت ام دی اف با گذشت زمان بر خلاف انواع دیگر کابینت ها مانند کابینت های فلزی، دچار فرسایش و خمیدگی نمی شوند و یکی از بهترین گزینه ها برای خرید هستند.

  • دارای عمر بالا

کابینت تولید شده با ورق ام دی اف عمر مفید بسیار بالایی دارد و به مرور زمان فرسوده نمی شود و کیفیت خود را از دست نمی دهد و حتی اگر کابینت مستقیماً در معرض آفتاب قرار گیرد رنگ آن به مرور زمان تغییر نمی کند.

  • تمیز کردن ساده

نضافت کابینت ام دی اف نسبت به کابینت های چوبی و فلزی کاملا طبیعی راحت تر است، با یک دستمال مرطوب می توانید کابینت ام دی اف را بدون مشکل خاصی تمیز کنید، اما این را هم بدانید که کابینت ام دی اف نباید با آب ارتباط مستقیم داشته باشد، زیرا باعث تورم و پوسیدگی سریع ورق می شود، در کل رطوبت و آب با چوب ام دی اف خوب نیست.

  • قیمت ارزان تر

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کابینت ام دی اف علاوه بر کیفیت بالا، قیمت ارزان آنهاست. با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم بالا، یکی از عوامل مهم برای هر خریدار کابینت در ایران قیمت آن است. ام دی اف قیمت مناسبی دارد و به دلیل کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است و خرید آن به صرفه است.

  • تنوع رنگ و طرح

در واقع کابینت ام دی اف یک دسته کلی است و انواع کابینت های موجود در بازار اعم از کابینت ممبران ، کابینت نئوکلاسیک ، کابینت هایگلاس و … نیز در این دسته قرار می گیرند که از مزایای کابینت ام دی اف می باشد. ام دی اف و تنوع رنگ آنها باعث می شود که با توجه به سلیقه عموم، رنگ های مختلفی برای اجرا در دسترس باشد.

  • سهولت در ابزارزنی

یکی از عواملی که باعث محبوبیت روزافزون چوب ام دی اف شده است، سهولت در ابزار کاری آن است. اهمیت ابزارهای برش در این است که ورق ام دی اف به راحتی بریده می شود و کابینت ساز به راحتی می تواند ابعاد مورد نظر را ایجاد کند. این کار دست طراح کابینت را باز می کند و مشتری نیز می تواند کابینت آشپزخانه را در ابعادی که می خواهد سفارش دهد.

  • عایق صدا و حرارت

ورق ام دی اف از عبور صدا و حرارت جلوگیری می کند و عایق صوتی بسیار خوبی محسوب می شود که این موضوع نیز یکی از معیارهای اصلی خریداران می باشد.

کابینت نئوکلاسیک چیست

معایب کابینت ام دی اف

  • آسیب پذیری در برابر مواد شیمیایی

ورق ام دی اف و روکش های مختلف مانند هایگلاس و پی وی سی نصب شده روی آن به مواد شیمیایی و پاک کننده حساس بوده و در مواجهه با این مواد دچار پوسیدگی و خوردگی می شود.

  • حساسیت به رطوبت و گرما

ورق ام دی اف به شدت با رطوبت ناسازگار است و اگر رطوبت محیط بسیار زیاد باشد و یا ورق در تماس مستقیم با آب باشد باعث متورم شدن سریع آن می شود و اگر به دنبال کابینت برای آشپزخانه خود هستید. در صورت سفارش باید بدانید که کابینت ام دی اف تحت هیچ شرایطی در معرض رطوبت و حرارت بالا قرار نگیرد.

  • عدم قابلیت تعمیر

ام دی اف در اثر حرارت زیاد یا رطوبت زیاد فرسوده می شود و روکش آن از بدنه جدا می شود، زیرا روکش با چسب به بدنه چسبانده شده است، بنابراین اگر این اتفاق بیفتد در برخی موارد قابل تعمیر نیست و کل یونیت باید جایگزین شود. یکی از مشکلات اصلی کابینت ام دی اف عدم قابلیت تعمیر آن است.

  • اتصالات در طول زمان شل می شود

یراق آلات و اتصالات استفاده شده در کابینت ام دی اف ممکن است به مرور زمان شل شده و اتصالات آن از یکدیگر جدا شود، به همین دلیل لازم است کابینت ام دی اف خود را از محلی که در زمینه ساخت کابینت ام دی اف است تهیه کنید.

تهران کابینت

تهران کابینت به عنوان معیاری برای سفارشی سازی کابینت در کشور با تیمی مجرب و حرفه ای در کنار شماست تا آنچه شایسته شماست را ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با تهران کابینت تماس بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا