اجتماعی

طرح جوانی جمعیت چیست؟ / تسهیلات این طرح شامل چه کسانی می‌شود؟

طرح جوانی جمعیت امروز در شورای نگهبان تایید شد. طرحی که گفته می‌شود قرار است مشوق‌هایی مانند خودروی بدون قرعه‌کشی، ۲۰۰ متر زمین و تسهیلات مالی به خانوارها بدهد. اما هدف طرح جوانی جمعیت چه کسانی هستند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طرحی است که مدت‌هاست در مجلس در حال پیگیری بود. هدف این طرح تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است.

اگرچه این طرح پیش از این در شورای نگهبان رد شده بود، اما امروز سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که طرح جوانی جمعیت در این شورا تایید شده و به زودی قانون آن ابلاغ می‌شود.

طرح جوانی جمعیت چه می‌گوید:

بر اساس آنچه گفته شده در طرح جوانی جمعیت مشوق‌هایی برای تسهیلات اشتغال، خرید مسکن، فرزندآوری و موارد این چنینی امده است.

اما این طرح محدود به همین موارد نمی‌شود. آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاستگذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری از دیگر موارد تایید شده در طرح جوانی جمعیت است.

اما مهم‌ترین مواردی که درباره این طرح رسانه‌ای شده است اعطای ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌هایی است که فرزند سوم آنها به دنیا بیاید. یا قرار شده به مادرانی که فرزند دوم آنها به دنیا می‌آید خودروی بدون قرعه‌کشی و با قیمت کارخانه داده شود. حق عائله کارمندان دولت قرار است ۷٫۵ برابر شود. همچنین در طرح جوانی جمعیت تسهیلات چند میلیونی با تنفس شش ماهه می‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا