عکس و فیلم

وضعیت هوای تهران خطرناک اعلام شد/ منبع گرد و غبار کدام کشور است؟

وضعیت هوای تهران خطرناک اعلام شد. در همین زمینه کارشناس سازمان هواشناسی علت ورود پدیده گرد و غبار به کشور را تشریح کرد. منبع این ریزگردها کدام کشورها هستند؟

به گزارش روند بازار به نقل از کارشناس سازمان هواشناسی، چشمه های تولید گرد و غبار در عراق و شمال عربستان و سوریه شکل گرفته و سبب ورود این جریانات به کشور شده است.

به نفل از مهر، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۴۱۶ قرار دارد که از لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک است.

بر اساس همین گزارش، از شهروندان درخواست شده است از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا